عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
یک محقق قرآن و حدیث می‌گوید: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر از واژه رحلت حضرت زهراء (س) استفاده می‌شد، اما بعد از انقلاب حقیقت موضوع که به «شهادت» رساندن ایشان است زنده شد.
عقیق:«حسین محمدی‌فام» مدرس دانشگاه جامع علوم و معارف قرآن کریم و محقق قرآن و حدیث در گفت‌وگویی با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب درباره مطرح شدن نام حضرت زهراء(س) در جریان انقلاب اسلامی گفت: ایشان طرح نام حضرت زهراء(س) را در جریان انقلاب بر آمده از دل‌ها، ایمان‌ها و عواطف می‌دانند.

وی مطرح شدن «حماسه فاطمی» را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر از واژه رحلت حضرت زهراء (س) استفاده می‌شد، اما بعد از انقلاب حقیقت موضوع که به «شهادت» رساندن ایشان است زنده شد.

محمدی‌فام یادآور شد: با وجود اینکه بعد از انقلاب به شدت روی مسأله وحدت کار شد تا وحدت میان شیعه و سنی تقویت شود، اما در حین حال تأکید ما بر شهادت حضرت زهراء(س) بود و بر این موضع پافشاری کردیم.

این محقق قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که نام و یاد حضرت زهراء(س) در جریان انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن بیشتر و بیشتر شد و همچنین مسأله شهادت ایشان نزد مردم بیشتر تثبیت شد و امروزه می‌بینیم که سالروز شهادت آن حضرت در کشور تعطیل رسمی اعلام می‌شود.

وی افزود: وقتی قائل به شهادت حضرت زهراء(س) باشیم، سوالاتی در این زمینه مترتب می‌شود که چرا ایشان شهید شد؟ چه کسی یا کسانی ایشان را شهید کردند؟ و ...، اینجاست که موضوع حماسه فاطمی(س) مطرح می‌شود. ایشان آنچنان استوار در مسیر حمایت از ولایت ایستادگی کرد که جان پربرکت خود را در این راه فدا و حقایق مهمی را روشن کرد که امروزه مسلمین به آنها پرداخته و از آنها به عنوان چراغ راه استفاده می‌کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین