عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
حجت الاسلام خاموشی:
حجت الاسلام خاموشی در مراسم تکریم از چهره های قرآنی گفت: همه اساتید کارکرد سبک زندگی قرآنی را هدف قرار دهند و رفتار قرآنی را بر سایر امور مقدم بدارند چرا که ما تظاهر از جنس قرآن نداریم.
عقیق:مراسم تکریم از چهره های قرآنی شامگاه دیروز ۱۳بهمن ماه در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به بیان سخنانی پرداخت و گفت: اساتید معزز و پیشکسوتان قرآنی که افتخار میزبانی و تقدیر از آنها را داریم به عنوان کارکرد حلقه های قرآنی از قدیم الایام هستند که با وجود آنها به این رتبه و سطح از دانش علوم قرآنی رسیده ایم.

وی با اعلام اینکه نسل جوان و نوجوان کشور در زمینه های قرآنی به رشد خوبی رسیده اند، افزود: با توجه به اینکه در زمینه های قرآنی نسل نوجوان و جوان ما به رشد و بالندگی رسیده اند اما هنوز تا تحقق منویات مقام معظم رهبری فاصله داشته و باید درجهت پیشرفت در این زمینه بسیار تلاش کنیم.

وی با تاکید بر قد برافراشته کردن امور قرآنی در کل جامعه ادامه داد: به نظرم جامعه قرآنی خود را باید مهیا کنند تا کشور در عرصه جهانی قدفراز کند و از حیث فعالیت های قرآنی در جهان پیشی گرفته و دیده شویم.

خاموشی با اشاره به سوره طلاق تصریح کرد: ما باید توجه فعالیت های قرآنی بر مبنای سوره طلاق که اشاره مستقیمی بر تقوا دارد قرار داده و جامعه قرآنی نیز باید سعی در ظهور و بروز این ویژگی ها داده تا باورهای قرآنی در فرای مرزها گسترش یابد.

وی در خصوص اقدامات سازمان دارالقرآن افزود: ما در سازمان تبلیغات در دو بخش کار کرده که یک بخش آن تبلیغ چهره به چهره و فعالیت هایی گفتگو محور است و از سوی دیگر هم فعالیت های قرآنی که به طورخاص برای آن سازمان دارالقرآن تاسیس شد که فکر می کنم این مسیر روندی رو به جلو داشته و ضمن بودجه ای که در اختیار این بخش قرار می دهیم کمک مردم و خیران قرآنی تاثیری مثبت در این زمینه داشته باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های قرآنی اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی توسط مردم اتفاق می افتد که به عنوان مثال حرکت های خودجوش مردمی در ایام اربعین که با تقبل کردن هزینه های زیاد از سوی مردم است و جامعه باید در عرصه فعالیت های قرآنی  نیز بدین شکل بوده و ما آن را به این سمت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت های مردمی در زمینه قرآنی باید بیشتر تقویت شوند و ما باید برنامه های تکریم و تجلیل بیشتری داشته باشیم تا مردم  بدانند که فعالیت های آنان از سوی مسئولین دیده می شود.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه مردم در امور دینی و قرآنی با خدا معامله می‌کنند خاطر نشان کرد: از مردم تشکر می‌کنم و معتقدم کارکرد مردم و خیران است که حفظ قرآن و فعالیت‌های دینی را زنده نگه می‌دارد و امیدوارم این اقدامات پایدار بماند.

وی در پایان در توصیه ای به تمامی اساتید قرآن گفت: تقاضا می کنم همه اساتید کارکرد سبک زندگی قرآنی را هدف قرار دهند و رفتار قرآنی را بر سایر امور مقدم بدارند چرا که ما تظاهر از جنس قرآن نداریم و از منظر قرآن کریم فعالیت فرد خودساخته بیشتر موثر خواهد بود و کسی که طهارت باطنی پیدا نکرده قرآن نیز در جانش نفوذ نمی کند و نمی تواند اثرگذار در جامعه باشد امیدوارم که خداوند دست انسان را گرفته و در این زمینه تمامی قرآنیان را مورد رحمت و لطف خود قرار دهد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین