عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
هیچ تفاوتی میان آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که حضرت فاطمه زهراء(س) برای تحقق آن جان فشانی کرد، با آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی در پی تحقق آن است، وجود ندارد.
عقیق:در بیانیه هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، آمده است: هم زمانی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه فرصت مغتنمی برای پاسداشت هر دو پدیده معنادار حرکت آفرین و جهت دهنده است.

هر دو دهه، نقش سازنده و پیشبرنده برای رسیدن به قله‌های آرمانی و تکامل بشری دارد، گرچه یکی حزن انگیز و یادآور رنج‌ها و مظلومیت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و ناله‌های عرشیان و سوخته دلان زمین در غم شهادت آن بانوی گرامی است؛ و دیگری فرح بخش و یادآور روزهای نورانی و منتهی به یوم الله 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی؛ اما هر دو دارای یک مبدا و مقصد هستند. انقلاب اسلامی با ماهیت دینی، رویکردی جز احیای ارزش‌های مکتب فاطمی ندارد.

حضرت فاطمه زهرا (س)، انسان کاملی بود که برای نجات بشریت و جلوگیری از انحطاط جامعه نوپای اسلامی، از هیچ کوششی دریغ نکرد و سرانجام در این جهاد فی سبیل الله، مظلومانه به شهادت رسید. انقلاب اسلامی هم با همین هدف متعالی و با رهبری فرزندی از سلاله رسول‌الله (ص) پدید آمد، از این منظر دهه فاطمیه را که دهه حزن و اندوه، دهه آه و ناله، و دهه همراهی با ناله‌های شبانه علی (ع) و فرزندانش به حساب می‌آید.

می‌توان با دهه مبارک فجر و سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی، همانند دو روی یک سکه دید. هیچ تفاوتی میان آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که حضرت فاطمه زهرا (س) برای تحقق آن جان فشانی کرد، با آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی در پی تحقق آن است، وجود ندارد. انقلاب اسلامی از مکتب فاطمی سر چشمه گرفته و برای تحقق همان ارزش‌هایی پدید آمده که حضرت زهرا (س) در پی آن بود.

بنابراین ضرورت دارد، ما برای تمامی مجالس عزاداری در دهه فاطمیه و نشست‌ها و مراسم‌های دهه مبارک فجر، با چنین نگاه و رویکردی برنامه‌ریزی شود. مسئولان و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی، سخنرانان و مداحان، با رویکردی تبیینی و تحلیلی، آرمان‌ها اسلامی و انقلابی حضرت امام خمینی (ره) را، و همسویی این آرمان ها با مکتب فاطمی را برای مردم و خصوصاً نسل جوان تبیین و تشریح کنند. دشمنان مکتب فاطمی، همان دشمنان مکتب امام خمینی هستند و دشمنان این دو مکتب دارای مبانی، اصول و آرمان مشترک، همینک در برابر پرچمدار با صلابت این راه نورانی، یعنی امام خامنه‌ای عزیز صف آرایی کرده‌اند. مجالس عزای فاطمی باید خروجی‌اش، تقویت جبهه ولایت با ساخت نیروهای انقلابی باشد.

مگر نه این است که حضرت زهرا (س)، اول شهید دفاع از ولایت و جبهه ی حق بود. اینک جبهه کفر، شرک و نفاق با تمام امکانات خود، در برابر جبهه حق و ولایت صف آرایی کرده، تلاش می‌کند بین مردم و ولایت فاصله ایجاد کند. این جبهه باطل تلاش می‌کند، نسل جوان را نسبت به اصل حرکت انقلاب اسلامی با برجسته‌سازی و بزرگ نمایی مشکلات، بدبین ساخته و او را به کژ راهه‌ای که می‌خواهد بکشاند.

 در شرایط جنگ اقتصادی و جنگ نرم قرار داریم و در این شرایط که دشمنان به بحران آفرینی در داخل کشور فاطمی دل بسته‌اند، باید از ظرفیت‌های دهه فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی با داشتن رویکرد تبیینی و بصیرت افزایی، برای خنثی‌سازی مکر و حیله دشمنان استفاده کرد. به طور قطع خشنودی حضرت فاطمه زهرا (س)، در داشتن چنین رویکردهایی برای تقویت جبهه اسلام و ولایت است. آن حضرت خود رویکردی بصیرت افزا داشت و همواره تلاش می‌کرد؛ مردم را نسبت به خطرات و توطئه‌های علیه اسلام و جبهه حق آگاه کند. آن بانوی دو عالم و فخر بشریت و انسان کامل، به دست کسانی شهید شد که از همین رویکرد ولایتمدارانه، حق طلبانه و بصیرت افزایش، رعب و وحشت داشتند. به طور قطع آن شهیده مظلومه، انتظارش از فاطمیون در دهه فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی، بر پایی مجالس با همین رویکردهای دشمن شکن است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین