عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
استاد حوزه علمیه همدان:
حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: کسی که حب دنیا، کبر، حسادت و رذائل دنیوی در دلش ریشه دوانده نمی تواند با خدای تعالی ارتباطی صحیح داشته باشد و تا زمانی که رذائل اخلاقی را از خود دور نکرده باشد، دچار شرک خفی است.
عقیق:در همدان حجت الاسلام محسن کریمی،  در هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون همدان گفت: انسان برای رسیدن به قرب الهی باید مقام هایی را طی کند تا به کمال الهی دست یابد.

وی ادامه داد: آنچه که انسان را به مقامات عالیه می رساند عباداتی است که خداوند متعال به ما امر کرده است و از این میان نماز مهم ترین عبادت برای رسیدن به کمال الهی است. حضرت زینب(س) حتی در اسارت نماز شب خود را ترک نکرد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت اخلاص در عبادات به ویژه در نماز، خاطرنشان ساخت: فرد نمازگزار با گفتن تکبیرة الاحرام اعلام می کند که دل خود را از تمامی ممکنات جدا کرده است و اگر غیر از این باشد باید در ایمان خود شک کند.

حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: کسی که حب دنیا، کبر، حسادت و رذائل دنیوی در دلش ریشه دوانده نمی تواند با خدای تعالی ارتباط صحیح داشته باشد و تا زمانی که رذائل اخلاقی را از خود دور نکرده باشد، دچار شرک خفی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خودسازی، اظهار داشت: آدمی اگر به دنبال خود سازی نرود به یقین ضرر کرده است، انسان باید در صدد رسیدن به کمالات والای الهی با کار کند و با تمرین به آن اهداف برسد.

وی در پایان گفت: اهل بیت(ع) مردم را امر به تلقین و تمرین اعمال صالح می کردند، مومنان باید با تمرین تلقین قولی و فعلی، نفس خود و دیگر مومنان را به تزکیه دعوت کنند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین