عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) از راه‌اندازی نخستین سامانه پاسخگویی به سؤالات مهدوی در کشور به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: مخزن پرسش با هدف پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات فعالان عرصه مهدویت ایجاد شده است.

عقیق: مسعود دریس معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در گفت‌وگویی با اعلام اینکه نخستین سامانه پاسخگویی به سؤالات مهدوی در کشور در پورتال جامع مهدویت هم زمان با ولادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان 1434 (3 تیرماه) راه‌اندازی شد، ابراز داشت: سامانه پاسخگویی که در قالب پورتال جامع مهدویت است، با هدف پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و سازماندهی محصولات برنامه‌ها و فعالان عرصه مهدویت ایجاد شده است.

وی افزود: پورتال جامع مهدویت پایگاهی است که از طریق آن مخاطبان و علاقه‌مندان موضوع مهدویت می‌تواند به انواع اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره مهدویت موعود باوری و فرجام‌شناسی به زبان فارسی دسترسی پیدا کنند و در ضمن ارتباط با مجموعه‌های مرتبط در این حوزه از خدمات محصولات برنامه‌های آن استفاده کنند.

دریس با اشاره به اینکه در نیمه شعبان سال گذشته مصادف با سال 1433 قمری نسخه معرفی پورتال راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان ضمن دعوت از مخاطبان و علاقه‌مندان با جذب ده‌هزار عضو در 15 شهریورماه 91 به کار خود پایان داد و پس از آن نسخه آزمایشی پورتال با رویکرد اطلاع‌رسانی اجرا شد، در این مرحله از سازه‌های اصلی پیشخوان محصول و مخزن پرسش رونمایی شد.

وی ادامه داد: در نسخه آزمایشی محتوای پخش‌های گوناگون به همراه اطلاعات و مشخصات اعضا ویرایش و تکمیل شد، همچنین مدیران و کارشناسان پورتال در مرکز مدیریت مستقر شدند و زمینه فعالیت رسمی را فراهم کردند، به لطف و توجه خاصه حضرت حجت(عج) هم زمان با نیمه شعبان یعنی روز دوشنبه سالروز ولادت خجسته حضرت ولی عصر(عج) و پس از تکمیل مخزن پرسش و اتاق پاسخگویی، فصل رونمایی از اولین سامانه پاسخگویی به سؤالات مهدوی در کشور انجام گرفت.

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) درباره چگونه ارسال کردن سؤال‌های مهدوی، گفت: مخاطبان و اعضای پورتال به دو شکل می‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند، اگر عضو پورتال هستند می‌تواند از دو طریق سؤالات خود را مطرح کنند، یک از طریق پیامک 10000012 و دیگر از طریق صفحه شخصی‌شان در پورتال جامع مهدویت می‌توانند نسبت به ثبت پرسش اقدام ‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که عضو پورتال نیستند در ابتدا باید عضو پورتال شوند، افزود: برای عضو شدن در پورتال از دو طریق می‌توانند عمل کنند، یک شکل آن این است که به پورتال جامع مهدویت مراجعه کنند و با تکمیل اطلاعات عملاً‌ عضو پورتال شوند و یا اینکه «نام - نام خانوادگی» را به 10000012 پیامک کنند.

دریس با اشاره به بارگذاری بیش از هزار پرسش در 7 گروه علمی مخزن پرسش پورتال جامع مهدویت، بیان داشت: گروه پاسخگویی ما متشکل از یک تیم 14 نفره از متخصصان در زمینه مهدویت هستند که در این تیم یک گروه علمی متشکل از گروه فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت داریم که کار تهیه پاسخ‌های علمی و کارشناسی را بر عهده دارند و مابقی اعضای پاسخگویی وظیفه پاسخ به سؤالات مخاطبان در سامانه را عهده‌دار هستند.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین