عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
حبيب الله معلمي، شاعر نوحه‌هاي به يادماندني دوران دفاع مقدس به علت بيماري تنفسي و ريوي در بيمارستان نفت شهر اهواز بستري شده است.
عقیق: پرستار بخش آي سي يو بيمارستان شرکت نفت در گفت‌و‌گویی در خصوص آخرين وضعيت حبيب‌الله معلمي شاعر گرانقدر عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: خوشبختانه اين شاعر بزرگ کشورمان به کما نرفته و در هوشياري به سر مي‌برد و متوجه اطراف خود است.
 
وي ادامه داد: حال عمومي وي نسبت به روز گذشته تغييري نکرده است و وضعيت ثابتي دارد.
 
حبيب‌الله معلمي در بهمن سال 1305 خورشيدي در شهرستان رامهرمز زاده شده است، وي از جواني به سرودن پرداخت و از آغاز مداحي اهل بيت را جانمايه اصلي شعرهاي خود قرار داد.
 
با آغاز جنگ وي با اولين شعرش (اي شهيدان به خون غلطان خوزستان درود) نام حاج صادق آهنگران را بر سر زبان‌ها انداخت. آهنگران با خواندن اين شعر در اوايل دفاع مقدس در محضر امام خميني(ره)، نوحه‌خواني و نغمه‌سرايي را در جبهه‌ها رواج داد. تمام اسامي در شعر، نام شهداي مسجد جزايري و بسياري از شهداي اهواز بودند که در اوايل جنگ به شهادت رسيده بودند. هيچکس از پشت پرده اين نوحه خبر نداشت که سراينده او کيست. از آن روز به بعد هر بار رديف کردن سجع و قافيه، شوري در دل رزمندگان با نواخواني حاج صادق به پا مي‌کرد. 
 
بيشتر اشعار وي در کتاب «خونين نامه عاشقان حسين» در دو جلد به چاپ رسيده است.

منبع:فارس
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین