عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی:
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، گفت: اگر همه زنان اندیشمند و برگزیده را در جهان یکجا جمع کنند سرور و سالار این اندیشمندان حضرت زینب(س) خواهد بود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: نام حضرت زینب(س) را خداوند انتخاب کرد و این انتخاب نشان از عظمت و بزرگی این بانوی مکرمه دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در طول عمر مبارکشان فراز و نشیبهای فراوانی را تجربه کردند، اظهار داشت: ایشان دوران پیامبر(س) و چهار امام معصوم(ع) را درک کرده است، این بانوی بزرگوار جنگ‌های سخت اسلام و از دست دادن عزیزان خویش را شاهد بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) حدود 49 اسم، لقب و کنیه دارد که هر یک به تنهایی خود کتابی مفصل است، ابراز کرد: سیدةالعقائل از القاب حضرت به شمار می‌رود، اگر همه زنان اندیشمند و برگزیده را در جهان یکجا جمع کنند سرور و سالار این اندیشمندان حضرت زینب(س) خواهد بود از این رو یکی از ویژگی‌ها و برجستگی‌های این بانو عقل ایشان است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه عقل بزرگ‌ترین سرمایه انسان است، اظهار داشت: انسان باید از خرد و اندیشه خود مراقبت کند. طبق صریح روایات؛ خداوند با دو دلیل که یکی از آنها عقل است انسان را در قیامت محاکمه خواهد کرد؛ عقل برای انسان میزان و حجت است بنابراین انسان باید از عقل و خردش محافظت کند.

وی ادامه داد: عقل انسان رانت خواری، اختلاس، دزدی را عملی ناپسند و زهد و تقوا را به عنوان کرداری نیکو می‌پسندد، عقل یک معیار است و فتوا صادر می‌کند. عقل انسان هرگز راضی نمی‌شود انسان برخلاف انسانیت و وجدان رفتار کند.

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند تکلیف را براساس درک و فهم انسان معین کرده است، گفت: کسی که نسبت به عقلش بی تفاوت است و او را رها کرده خدا نیز آن فرد را رها می‌کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید براینکه انسان باید براساس عقلش سخن دیگران را قبول کند، عنوان کرد: مردم و دولت مردان باید با استفاده از عقل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه را اداره کنند. امروز افزایش طلاق نتیجه آن است که زوجین در جایگاه خودشان به درستی ایفای نقش نمی‌کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین