عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد:
رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با بیان اینکه ربا ارزش پول را کاهش می‌دهد و باعث افزایش تورم در جامعه می‌شود، گفت: در جامعه ربوی انسانیت بی معناست.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبرنژاد رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، در جلسه تفسیر تمدنی قرآن کریم که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر(سرچشمه) برگزار شد، گفت: در حوزه دین این اراده خداوند است که توسعه می‌یابد از این رو در عبودیت همه فعالیت‌های انسان عبد بر محور اراده معبود انجام می‌شود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: در مال ثروتمندان حق معلومی برای فقرا وجود دارد که باید ادا شود بنابراین حق محرومان در مال ثروتمندان است از این رو ادای این حق مستحب نیست بلکه واجب است.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با بیان اینکه در حوزه عبودیت اراده خداوند و در حوزه لیبرال اراده انسان جلوه پیدا می‌کند، اظهار داشت: غرض از آفرینش انسان رحمت است، رحمت خداوند بیش از غضب اوست، هنگامی که انسان متولد می‌شود خداوند جایگاهی برای او در عالی‌ترین درجه بهشت خلق می‌کند از این رو قیمت انسان بهشت است و نباید خود را ارزان بفروشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد با تاکید براینکه تمدن الهی باید مبتنی بر رحمت باشد، گفت: حکومت اسلام باید توسعه رحمت برای بندگان خدا باشد متاسفانه گروه تکفیری داعش چهره ای از اسلام به دنیا نشان دادند که سراسر غضب بود، آنان مروج بی رحمی بودند در حالی که اسلام دین رحمت است.

وی ادامه داد: دین اسلام دنبال جنگ افروزی نیست بلکه مهمترین هدفش نزدیک کردن دلها به یکدیگر است چرا که صلح مقدمه بارش رحمت الهی است.

رییس موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی با اشاره به اینکه مبانی اسلام سراسر رحمت است، اظهار داشت: در تمدن الهی حاکم جامعه اسلامی مانند فقرا زندگی می‌کند، مردان به همسر و فرزندانشان محبت می‌کنند، ازدواج را بهترین و طلاق تلخ‌ترین حلال می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در تبیین اینکه مهربانی و خوش خلقی رحمت را گسترش می‌دهد، گفت: گسترش ربا در جامعه اسلامی زمینه ساز دور شدن ملت از رحمت خداوند است قبل از آنکه نظام بانکی در کشور ایجاد شود مردم راحت‌تر به دیگران قرض الحسنه می‌دادند اما امروز با وجود سود بانکی این امر کم رنگ شده و این عمل به دور از رحمت خداوند است.

وی در پایان ادامه داد: ربا ارزش پول را کاهش می‌دهد و باعث افزایش تورم در جامعه می‌شود، در تفکر ربوی انسانیت معنا ندارد فاصله طبقاتی و افزایش طلاق در جامعه نشان از کاهش یافتن رافت مردم دارد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین