عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
جمعی از خانواده شهدا در گفت‌و‌گو با تسنیم نسبت به آشوب‌ و اغتشتشات اخیر در کشور واکنش نشان دادند.
عقیق:پنج شنبه هفته گذشته بود که عده ای از مردم شهر مشهد مقدس در اعتراض به گرانی های اخیر و مشکلات اقتصادی دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند اما عده ای فرصت طلب و سودجو با استفاده از وضعیت به وجود آمده این اعتراض را به اغتشاش و آشوب تبدیل کردند و این آشوب را به شهر های دیگر نیز کشاندند. آنها در این آشوب‌ها اموال عمومی را تخریب کردند و حتی پرچم ایران و عکس شهدا و امام و رهبری را به آتش کشیدند و به آنها اهانت و بی‌احترامی کردند. مردم نیز با پرپایی راهپیمایی در شهرهای مختلف ابراز انزجار و خود را از اقدام سودجویان اعلام کردند و اقدامات آن‌ها را محکوم کردند.

 خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در گفت‌و‌گو هایی نظر و واکنش خانواده معظم شهدا را نسبت به این موضوع  جویا شد.

زهرا امامی همسر شهید مدافع حرم محمد حسین مرادی در خصوص اغتشاشات اخیر معتقد است که تحرکات دشمن بعد از انقلاب به شیوه های گوناگون وجود داشته و آن‌ها از هر فرصتی استفاده کردند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

او می‌گوید: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور, عده ای از مردم دست به اعتراضات به حقی  زدند اما به علّت کم کاری و تعلل مسئولین, فرصت طلبان و سودجویان از این موضوع سوء استفاده کردند و دست به آشوب و اغتشاش در کشور زدند و به مقدسات ملی و مذهبی‌ای که برای هر ایرانی محترم و عزیز است بی احترامی کردند و به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

همسر شهید مرادی متعقد است: برای همه واضح است, کسی که به اوضاع اقتصادی معترض است به اموال عمومی آسیب نمی‌زند و امنیت کشور را ملتهب نمی‌کند بلکه از طریق مسالمت آمیز صدای خود را به گوش مسئولین می‌رساند اما اینگونه اتفاقاتی که در کشور به وجود آمده است نشان می‌دهد دشمن در این قضایا دخالت می‌کند.

امامی صراحتاً عنوان می‌کند که کاملاً مشخص است که دشمن به حدی بیچاره شده است که دست به چنین اقدامات کوری می‌زند. آنها در فتنه سال 88 با آن همه هجمه های رسانه ای و پشتیبانی نتوانستند به اهداف خود برسند و مردم نیز به این موضوعات کاملاً آگاه هستند و می دانند که دشمنانشان چه کسانی هستند و مطمئناً خداوند آنها را رسوا خواهد کرد.مردم ما بدترین شرایط اقتصادی و تحریم ها را تحمل کرده اند و این گونه آشوب ها و بی نظمی ها ذره ای خلل در عزم بلند آنها ایجاد نخواهد کرد و با اقتدار این مسیر را ادامه خواهند داد.

پروین مرادی همسر سردار شهید مدافع حرم سید حمید تقوی فر نیز  در این خصوص می‌گوید: مطمئناً این تحرکات توسط عوامل خارجی و دشمنان انقلاب اسلامی هدایت می‌شود. مشکل اقتصادی مردم یک موضوع جدی است اما مردم هیچ‌گاه به مقدسات ملی و مذهبی بی‌احترامی نمی‌کنند و مقابل افرادی که به این مقدسات بی‌احترامی می‌کنند, می‌ایستند. سودجویان داخلی با پشتیبانی کشورهای خارجی به خصوص کشور عربستان و ولیعهد تازه کارش که با پول بیت المال مردم کشورش, کشورهای دیگر را به آشوب و خشونت می‌کشاند, از  این موضوع بهره برداری کردند و کشور را دچار آشوب و اغتشاش کردند.

او عنوان می‌کند که آنها مطمئن باشند هیچ‌گاه نمی‌توانند در عزم مردم خللی وارد کنند و با مشت محکم مردم و خانواده شهدا مواجه خواهند شد.

مؤمن دانشگر پدر شهید مدافع حرم عباس دانشگر یکی از جوان‌ترین شهدای دهه هفتادی مدافع حرم نیز ضمن محکوم کردن این اقدام آشوب‌گران و اهانت به مقدسات ملی و مذهبی می‌گوید: این افراد سودجو عده مزدور هستند که از فرصت موجود سوء استفاده کردند و با حمایت دشمنان اسلام و انقلاب به بهانه مشکلات اقتصادی به اموال عمومی و بیت المال ضربه و ضرر رساندند. در این مسیر نیز جوانان و افراد جامعه تحت تأثیر جو روانی و تبلیغات آنها در فضای مجازی قرار گرفتند و ناخواسته وارد فضا و پازل دشمن شدند.

او گفت که وقتی فیلم آتش زدن پرچم ایران را توسط این مزدوران مشاهده کردم بسیار متأثر شدم. فرزندان ما برای حفظ پرچم, اسلام و انقلاب کیلومترها آن طرف تر از مرزها رفتند و به شهادت رسیدند و خانواده شهدا این اقدامات را بر نمی‌تابند.

امیر غفاری برادر شهید محمد غفاری از شهدای یگان صابرین که در مقابله با گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات جاسوسان به شهادت رسیده در این خصوص معتقد است که این افراد عدهای هستند که از کشوهای غربی و عربی منطقه خط دهی می‌شوند. این افراد مشکلات اقتصادی  مردم برایشان اهمیت ندارد,  بلکه با انقلاب اسلامی مشکل دارند و می‌خواهند زندگی مردم را مختل کنند. متاسفانه بعضی مواضع دولت باعث شده که آمریکا و رئیس جمهورش که دائماً به ملت ایران توهین می‌کند حالا از این فرصت سوء استفاده کند و دوست ملت ایران شود.

او توهین به عکس شهدا و پرچم ایران توسط آشوب‌گران را کاری بچه‌گانه خواند و گفت: صاحب اصلی این کشو امام زمان(عج) است و تا زمانی که این کشور ولی فقیه دارد هیچ کسی نمی‌تواند غلطی کند و خانواده شهدا نیز گوش به فرمان امام خامنه ای هستند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین