عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
حسينی خواستار شد:
گروه اجتماعی: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمايشگاه‌های نشريات دانشگاهی و خانوادگی در دوران تصدی خود، اظهار كرد: برگزاری نمايشگاه نشريات دينی در دستور كار ما قرار داشت اما نتوانستيم برگزار كنيم و اميدواريم در دولت بعدی اين نمايشگاه برگزار شود.

عقیق: سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گویی در پاسخ به اين سؤال كه مهم‌ترين اقدام وی در دوران تصدی خود بر اين وزارتخانه برای رسانه‌های دينی چه بوده است، گفت: ما برای نشريه‌های دينی اولويت قائل شديم مثلاً موسسات، حوزه‌های علميه و شخصيت‌های مذهبی كه می‌خواستند صاحب نشريه شوند سعی شد مجوز آنها با اولويت صادر شود.

وی ادامه داد: در خصوص مجوز نشريات دينی موردی نداشته‌ايم. حتی در آستانه نيمه شعبان مسئولان برگزاری همايش دكترين مهدويت خواستار انتشار چند مجله بودند كه در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات مطرح، تصويب و مجوز چاپ گرفت.

حسينی يكی از اولويت‌های دوره‌ كاری خود را حمايت از نشريه‌های دينی و دادن جهت‌گيری دينی به ساير نشريات عنوان و اظهار كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دست‌اندركاران نشريه «مكتب اسلام» به عنوان مجله‌ای كه از قبل از انقلاب منتشر می‌شده و سابقه بيش از 50 ساله دارد مراسم بزرگداشتی برگزار كرد و از همه بزرگان دست‌اندركار اين نشريه تجليل شد؛ در حالی كه كمتر نشريه‌ای بوده است كه ما به طور ويژه برای آن برنامه برگزار كنيم اما برای يك مجله دينی و مذهبی كه آغاز انتشار آن به قبل از انقلاب باز می‌گردد به طور خاص برنامه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نمايشگاه‌های نشريات تخصصی و خانوادگی، خواستار برگزاری نمايشگاه نشريات دينی شد و گفت: برگزاری اين نمايشگاه در دستور كار ما قرار دارد اما نتوانستيم آن را برگزار كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح كرد: در شهر قم نمايشگاه كتاب مخصوص كتب دينی برگزار شد اما لازم است نمايشگاه نشريات دينی نيز برگزار شود.


منبع: ایکنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین