عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلی:
قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) پیرامون آمادگی مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی نمایشگاه کتاب توضیحاتی داد.
عقیق:کریم دولتی قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) در گفت‌وگویی پیرامون آمادگی مصلای امام(ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: شبستان اصلی مصلا یعنی بخش شمالی در سال‌های قبل نیز مورد استفاده بوده است. خوشبختانه بخش قابل توجهی از ترازهای رواق شرقی و غربی در حال حاضر نزدیک به مرحله بهره‌برداری است و می‌تواند در صورت برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا، این رواق‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی رواق‌های مذکور را دارای بخش مسقف دانست و گفت: با توجه به فراهم شدن بخش غربی و شرقی، رواق‌های مسقف می‌توانند بخشی از جانمایی‌های نمایشگاه را عهده‌دار شوند و برپایی برخی بخش‌ها که پیش از این در فضای چادر و غیرمسقف برگزار می‌شده را به این بخش‌ها منتقل کنیم.

قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) در پاسخ به این سؤال که طی دو دوره اخیر که نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شده، در این فاصله زمانی چه تغییراتی در بخش مسقف در مصلای امام حادث شده، گفت:‌طی دو سال اخیر رواق شرقی در برخی از سال‌ها یک تراز مورد استفاده و نزدیک به بهره‌برداری بود و یک تراز دیگر یکی دو سالی استفاده شد ولی در آن زمان مناسب پذیرش مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه نبود، اما در دو سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم که باعث شده فضای مسقف مصلا افزایش یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شبستان اصلی مصلا حدوداً 40 هزار مترمربع است که شامل فضای همکف و نیم‌طبقه می‌شود، اما برآورد کلی برای رواق شرقی، غربی همراه با شبستان حدود 90 تا 100 هزار مترمربع خواهد بود که برای نمایشگاه کتاب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دولتی در پاسخ به این سؤال که طی روزهای اخیر دیداری با مسئولان وزارت ارشاد یا صنوف نشر داشته‌اید، گفت:‌تا به الان هیچ درخواست مکتوبی از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای مجموعه ما ارسال نشده تا پیرامون آن صحبت کنیم، اما به شکل رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و باز هم به شکل رسمی از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بازدیدهایی صورت گرفته است و به شکل دقیق در جریان مصلا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از زمانی که بحث جایابی نمایشگاه کتاب مجدداً بازدیدها آغاز شد، اما این مطلب مدنظر بود که اگر بنای مسئولین نمایشگاه کتاب برای استفاده از فضای مصلا قطعی باشد، ما هم همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا برای مردمی که می‌خواهند از فضاهای فرهنگی هر ساله استفاده کنند، امکان بهتری برای بازدید فراهم شود و ما هم به سهم خود همکاری را در این جریان داشته باشیم.

قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال که طی روزهای اخیر موضوعاتی پیرامون تخصیص رایگان مصلا برای برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح شده آیا قرار است مصلا در صورت ارائه فضا برای نمایشگاه کتاب اجاره‌بها دریافت نکند، گفت: اصلاً بحث مصلا برای بسیاری از کارهای فرهنگی که رخ می‌دهد، دریافت اجاره نیست، البته در سال‌های گذشته هم اگر دریافتی صورت می‌گرفته، بابت خدماتی بوده که مصلا دراختیار برپاکنندگان قرار می‌داده، موارد زیرساختی مثل آب، برق، گاز، حفاظت کلی از مصلا و نگهداری از فضاها و... بوده است؛ اما ما نسبت به مسائل فرهنگی دید دیگری داریم و سعی می‌کنیم حداکثر امکان بهره‌برداری بهتر را دراختیار قرار دهیم.

وی افزود: هیچ‌گاه بحث اجاره برای کار فرهنگی مدنظر ما نبوده است، اما گاهی در دوره‌هایی از نظر امکانات و زیرساخت‌ها باید هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شدیم، مثلاً برای سرمایش و گرمایش شبستان گاهی از گازوئیل استفاده می‌شد، اما این بخش در حال حاضر به سیستم گاز شهری متصل شده است، بنابراین هزینه‌های کمتری را خواهیم داشت.

وی در پایان با بیان اینکه در روزهای آتی نشست‌هایی را با مسئولین وزارت ارشاد خواهید داشت، گفت: تابه الان دعوتی بابت این موضوع نداشته‌ایم، اما در عین حال مصلا همیشه این امکان را برای دستگاه‌های فرهنگی فراهم کرده تا اگر بتواند نسبت به هماهنگی بهتر و بیشتر اجرای کار فرهنگی هماهنگ‌تر باشد، اما ما به عنوان مصلا، آماده برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین