عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) فرمود: به محبّانم بگو که اجازه ندهید شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان بر خود را ببندید.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی یکشنبه در جلسه هفتگی هیئت میثاق با شهداء در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) طی سخنانی گفت: اتصال به کلمات حضرات معصومین(ع)، سعادت دنیا و آخرت را برای انسان رقم می‌زند به شرط اینکه انسان این دستورات و کلمات را بداند و باور داشته باشد و عمل کند.

وی افزود: برخی از انسان‌ها اطلاعی از این دستورات ندارند و لذا می‌گویند دین کارآمدیِ لازم را ندارد، برخی هم اطلاع دارند، اما چون باور نکردند نمی‌توانند به وادی عمل وارد شوند، اما برخی هم هستند که هم می‌دانند، هم باور دارند و هم اهل عمل هستند و سعادت دنیا و آخرت را در رهگذر عمل به دستورات ائمه معصومین(ع) در ذیل قرآن می‌توانند کسب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمود: «سلام مرا به محبّانم برسان و آنان بگو که اجازه ندهید شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان را بر خودتان ببندید ...». اگر انسان این راه را بشناسد، عقل و شعور اقضا می‌کند که این راه‌های نفوذی را ببندد و اجازه تسلط بر شیطان را ندهد، چراکه اگر نفس مجال پیدا کند، می‌تواند انسان را از اوج عزت به ذلت مبتلا کند.

* در ادامه می‌توانید صوت کامل این سخنرانی را بشنوید:

* متن حدیث:

یا عبدالعظیم!

أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان على أنفسهم سبیلاً، ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین