عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
جلسه اول؛
فایل صوتی جلسه اول سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در رابطه راه حل‌هایی برای آسوده زندگی کردن قابل دریافت است.
عقیق:عقل، مهم ترین گوهرارزشمندی است که خداوند به انسان عطا کرده است و به فرموده امام علی (علیه السلام) درنهج البلاغه، پیامبران برای شکوفایی عقل وبه فعلیت رساندن فطریات وگنجینه های خدادادی بشر آمده اند . امام کاظم (علیه السلام) در روایتی، سازوکارآسوده زیستن وبرخورداری از آرامش درزندگی را که گمشده بسیاری از انسان هاست، بیان می کنند و راه ورسم زندگی خردمندانه را به تصویرمی کشند.

یکی از فرازهای مهم روایت این است که اگر انسان می خواهد زندگی راحت وآرامی داشته باشد، ازخداوند، به کمال رسیدن عقل را درخواست کند. زیرا راه و رسم آسوده زیستن درخردمندی نهفته است.قراراست در چند بخش به جلسات  حجت الاسلام و المسلمین پناهیان پیرامون«چگونه آسوده‌تر زندگی کنیم؟ »بپردازیم .فایل صوتی جلسه اول سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در رابطه راه حل‌هایی برای آسوده زندگی کردن قابل دریافت است.

در جلسه اول به اهمیت آسوده گی،آشنایی بیشتر با ابعاد و معنای آسوده‌گی،راه حل‌هایی برای آسوده زندگی کردن،غیرمستقیم سراغ آسودگی رفتن،چگونه می‌توان آسودگی را غیرمستقیم به دست آورد؟،نمونه‌هایی از قواعد دنیا در مورد متفاوت بودن سنت‌های طبیعی،برای پولدار شدن، باید صدقه داد،برای بزرگ شدن، تواضع کنیم،برای محبوب شدن، از کاری که موجب محبوبیت نزد مردم است، دوری کنیم ،برای آسودگی بیشتر، باید خود را به‌ زحمت و تلاش وادار کرد،باید بر خلاف منافعی که می‌خواهیم به آن برسیم، عمل کنیم،توجه به اینکه عالم دارای دقت و حساب و کتاب الهی است،معنای رزق از طریقی که لایحتسب است،باید با خدا زندگی کرد می پردازند.




منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین