عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
مدير پروژه لاغرسازي ستوهاي اطراف ضريح مطهر امام حسين(ع) از شروع عمليات اجرايي براي تقليل و تقويت آخرين ستون با هدف گسترده شدن فضاي تردد زائران خبر داد.
عقیق:به نقل از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، علي مهاجري با بيان اينكه اين طرح پيچيده مهندسي به منظور تقويت بناي تاريخي حرم مطهر با بهترين مصالح، ابزار و فناوري اجرا مي‌شود، افزود: با گذشت قرن‌ها از ساخت حرم، بسياري از مصالح، ديوارها، آجر چيني‌ها و الوارها و تيرك‌هاي چوبي كارگذاشته شده در سازه تاريخي اين مكان مقدس از بين رفته بود.

وي با بيان اينكه از حدود ۹ سال پيش، ضرورت اجراي اين طرح از سوي عتبه حسيني مطرح شد، اظهار داشت: در ابتدا قرار نبود كاري با اين وسعت در كربلا اجرا شود اما با عنايت خود حضرت اباعبدالله(ع)، طرح تا اين مرحله پيش رفته و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فروردين ۹۷ كار لاغرسازي آخرين ستون نيزه به پايان برسد.

مهاجري گفت: در ابتدا قرار بود تنها گنبد جديدي با ارتفاعي بلندتر از گنبد كنوني براي حرم ساخته شود اما زماني كه متخصصان ايراني براي توضيح طرح به كربلا سفر كردند، درخواست شد كه لاغرسازي و تقويت ستون‌هاي اطراف ضريح و بناي تاريخي حرم مطهر نيز انجام شود.

وي افزود: گنبدي كنوني حرم مطهر سيدالشهدا(ع) يكهزار و ۲۰۰ تن وزن دارد كه در بررسي‌هاي كارشناسي متوجه شديم چوب‌هاي نگهدارنده، ملات و مصالح آن همه از بين رفته است و با هيچ فرمول علمي و مهندسي، وضعيت قبلي گنبد و ستون‌ها قابل درك نبود.

رئيس ستاد عتبات عاليات استان با بيان اينكه تجربه نشان داده كه هميشه پروژه‌هاي عمراني با مشكل اعتبارات روبرو مي‌شود، گفت: به لطف خود حضرت سيدالشهدا(ع) تاكنون در اجراي اين پروژه به مشكل مالي برخورد نكرديم.

براساس اين گزارش، هموطنان علاقه‌مند به مشاركت در فيض بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه مي‌توانند كمك‌ها و نذورات خود را با شماره‌گيري كد #۱۱۰*۷۸۰*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدو ده مربع) اهداء كنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین