عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
توسل به آن بزرگوار در گرفتاری ها، توجه به این که او مغیث و فریاد رس شیعه است در زمان غیبت.

عقیق: منتظر فرج در شیعه، در زمان غیبت وظایفی دارد که بایدبه آن وظائف عمل کند.از جمله آن وظائف دعا برای انتظار فرج به یاد گم شده خود مهدی عزیز است. توسل به آن بزرگوار در گرفتاری ها، توجه به این که او مغیث و فریاد رس شیعه است در زمان غیبت. سه مطلب را که خیلی به آن سفارش شده است را تذکر می دهیم:

1_ خواندن این دعا: اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني(1). و خواندن این دعا یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک(2)

2_ ادامه دادن به این دعا که مربوط به امام زمان(عج) است و سفارش شده که شیعه همیشه بخواند:«اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا(3)؛خدايا، در اين لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و يارى گر و راهنما و ديدبان ولىّ‏ات حضرت حجّة بن الحسن- كه درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد-باش، تا او را به صورتى كه خوشايند اوست [و همه از او فرمانبرى مى‏نمايند]ساكن زمين گردانيده، و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى.

3_ زیارت آن بزرگوار به طور مداوم، از جمله زیاراتی که زیارتی پر محتوی و با مضمون عالی است، زیارت جامعه کبیره است که مورد عنایت خود آقا نیز می باشد. و شیعه باید هرروز صبح به صورت مداحی با این زیارت، عرض ادب به ساحت مقدس آن بزرگوار بنماید.

نگهبانی و نگهداری از اسلام و پاسداری از آثار حیاتی خاندان جلیل رسالت و توجه دادن نسل جوان به این مطلب بزرگ اولین مسئولیتی است که به عهده هر مسلمانی مخصوصاً شیعه قرار گرفته، راه انجام این وظیفه خیطر آنچه به نظر می رسد عبارت از کارها و فعالیت های زیر است:

1_تأسیس کودکستان بر اساس تربیت های اسلامی با برنامه های منظم و مجهز به وسایل روز.

2_ ایجاد مدارس بر منبای تعلیمات اسلامی و پیاده کردن طرح های حیات بخش این دین مقدس بر افکار و دل های نو آموزان و تربیت در آغوش تقوی و پرهیزکاری.

3_ لزوم وجود دانشگاه های مجهز به دو نیروی دانش و پرورش های دینی بر طبق مبانی عالیه قرآن و رهبری نوجوانان به آنچه در سعادت آنان مؤثر اس و خلاصه شناخت اسلام واقعی تمام افراد جوان.

4_ نشریات سودمند و جواب گوئی های خواسته های نیروی جوان مانند مجله وزین مکتب اسلام و انتشارات جامع الاطراف برای جوانان در سطج جهانی.

5_ سخنرانی های عمومی به وسیله دانشمندان با تقوی به نام و محبوب در سرتاسر مملکت با برنامه های حساب شده.

6_ تأسیس تفریحگاه های سالم و مدرن ورزش با تمام وسایل روز.

7_ تشویق جوانان به سخنرانی های دینی و تشکیل کنفرانس ها.

درباره عظمت امام زمان(عج) ظهور و حکومت جهانی آن حضرت روایات و احادیث متجاوز از سه هزار روایت از پیامبر بزرگ و پیشوایان عالیقدر، وارد شده است نه تنها جامعه شیعه بلکه دانشمندان بزرگ اهل تسنن مانند بخاری و مسلم و ابی داود ترمذی و ... که همه آنها پیش از تولد امام زمان(عج) و یا اندکی پس از تولد وی درگذشته اند احادیث مربوط به حضرت را در صحاح سنن خود در آورده و گروهی از آنان کتاب های مستقلی پیرامون آن حضرت نوشته اند و کمتر موضوعی مانند آن، این همه احادیث و روایات پیرامون آن وارد شده است.

 

پی نوشت ها:

1_(کمال الدین صدوق (ره)،ج2،ص342)

2_(کمال الدین صدوق (ره)،ج2،ص352)

3_مفاتیح الجنان، مصباح کفعمی)

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین