عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
باید اسلام جهانگیر شود و تمام ادیان را از بین ببرد و یگانه دین رسمی تمام مردم دنیا دین مقدس اسلام باشد.

عقیق: درباره وجود مقدس حضرت ولی الله اعظم مصلح جهان حجةبن الحسن العسکری(عج) و حکومت و بشارت درباره  دولت حضرت آیات فراوانی در قرآن مجید آمده است. اینک به عنوان نمونه به بعضی از آیات مبارکه اشاره می شود از جمله:

«اعْلَمُوا أَنَّ الله یُحْییِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ؛1(1)

بدانید که خداوند زمین را پس از مرگش زنده می کند. ما این آیات را برای شما آشکار می کنیم تا اندیشه کنید.»

در روایات معتبر فرموده اند: آن روز که خداوند زمین مرده را زنده می گرداند روز قیام قائم آل محمد(ص) مهدی موعود اسلام است. مردن زمین هم به معنی مردن دل های مردم روی زمین است. امام محمد باقر(ع) می فرماید:« یُحیی الأَرض بِالعَدلِ بَعدَ مُوتِها بِالظُلم؛ خداوند زمین را با عدالت زنده می گرداند از آن پس که به وسیله ظلم مرده باشد.»(2)

«وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرَ أَنَّ الاْرْضَ یرِثُها عِبادِی الصّالِحُونَ ؛در زبور مقرر داشته ایم که بندگان پاکدامن و پرهیزکار ما باید وارث کره زمین باشند و زمین و تمام نعمت هایش از آن آنان باشد.»(3)

روایت معتبر می گوید حضرت مهدی(عج) ظاهر خواهد شد و در سایه نیروی بی پایان الهی و استفاده از مواریث انبیاء مانند عصای موسی انگشتر و بساط سلیمان و سایر پیشرفت پیامبران، جهان را مسخر خواهد فرمود و عدالت اجتماعی را در سرتاسر زمین اجراء می نماید، خداوند خلف وعده نخواهد فرمود و حتماً باید روزی برسد که این آیه مصداق خارجی پیدا کند.

«هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ اوست کسی که پیامبر خود را به مقصد هدایت و با آیین حق فرستاد تا آن را بر همه دین ها پیروز گرداند، هر چند مشرکان را ناخوش آید.»(4)

خداوند متعال در این آیه وعده فرموده که باید اسلام جهانگیر شود و تمام ادیان را از بین ببرد و یگانه دین رسمی تمام مردم دنیا دین مقدس اسلام باشد.

روایات در تفاسیر معتبر می گویند دوازدهمین ولی خدا حضرت حجة بن الحسن العسکری(عج) قیام می کند و همه ادیان باطل را می کوبد و اجتماع بشر را با اسلام واقعی دعوت می نماید و همگان اسلام را می پذیرند.

«بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ بقیت الله برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید.»(5)

در روایات متعددی می خوانیم که بقیة الله تفسیر به وجود « حضرت مهدی(عج)» یا بعضی از امامان دیگر شده است، از جمله در کتاب اکمال الدین از حضرت امام محمد باقر(ع) چنین نقل شده است:«نخستین سخنی که قائم پس از قیام خود می گوید،این آیه است:«بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می گوید: من بقیة الله وحجت وخلیفه او در میان شماهستم.هیچ کس بر او سلام نمی کند مگراینکه می گوید:«السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه.»(6)

درست است که در آیه مورد بحث، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از « بقیةالله» سود و سرمایه حلال و یا پاداش الهی است،ولی هر موجود نافع که از طرف خداوند برای بشر باقی مانده و مایه خیر و سعادت او گردد، « بقیةالله» محسوب می شود تمام پیامبران الهی و پیشوایان بزرگ « بقیةالله» اند.

تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سرسخت برای یک قوم و ملت باقی می مانند از این نظر بقیةالله اند.

همچنین سربازان مبارزی که پس از پیروزی از میدان جنگ باز می گردند آنها نیز بقیةالله اند. و از آنجا که مهدی موعود(عج) آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابی پس از قیام پیامبر اسلام(ص) است، یکی از روشن ترین مصادیق« بقیةالله» می باشد و از همه به این لقب شایسته تر است، به خصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران و امامان است.

« وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ؛اراده ما بر اين قرار گرفته است كه به مستضعفين نعمت بخشيم و آنها را پيشوايان و وارثين روي زمين قرار دهيم.»(7)

 

پی نوشت ها:

1_(سوره حدید، آیه 17)

2_(کافی)

3_(سوره انبیاء، آیه 106)

4_(سوره صف، آیه9)

5_(سوره هود، آیه 86)

6_(به نقل تفسیر صافی ذیل آیه فوق)

7_(سوره قصص، آیه 5)

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین