عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
حجت الاسلام محسن قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سبک زندگی و تقوی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در دوران خفقان بنی‌عباس می‌تواند برای جوانان الگو و چراغ هدایت خوبی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز روز یکشنبه در برنامه درس‌هایی از قرآن کریم که به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با هدف ترویج فرهنگ نماز و قرآن در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد، گفت: مسئولان باید با بزرگداشت روز میلاد و وفات بزرگانی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) زمینه شناخت شخصیت، سیره این مشاهیر اسلامی را برای جوانان فراهم کنند.

وی به ولایت‌مداری حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان به رغم اینکه خودشان امامزاده و یکی از بزرگان علم حدیث بودند روزی به خدمت امام هادی(ع) رسیدند وعقاید و اعتقادات خود را به این ولی‌امر زمان خود برای اینکه اشتباهی در آنها نباشد، عرضه کردند.

قرائتی ادامه داد: جوانان کشور ما هم باید از این کار بزرگ حضرت عبدالعظیم(ع) درس بگیرند و عقاید، فکر و ایده خود را با معلمان، والدین و روحانیون در میان بگذارند تا در آینده خطری آنان را تهدید نکند.

وی با بیان اینکه شیعیان باید فرائض دینی و عبادی خود را بر اساس مرجع تقلیدشان انجام دهد، اظهار داشت: امروز در جامعه ما انجام امور دینی بر اساس نفس افراد باب شده است که این کار بسیار غلط است و باید تمامی امور دینی مسلمانان بر اساس مراجع تقلید و برای خداوند صورت گیرد.

کافر حقیقی چه کسی است؟

قرائتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: کافر از نگاه قرآن کسی است که خداوند و رسول خدا را قبول ندارد ولی کافر حقیقی کسی است که دین خداوند را پذیرفته ولی برخی احکام مانند نماز، حجاب، زکات و ربا را به جا نمی‌آورد و تنها برخی از احکام را که مطابق میلش است را بجا می‌آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه مربیان و معلمان در تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور نقش بسزایی دارند، عنوان داشت: مربیان و معلمان باید دانش‌آموزان را به انجام فرائض الهی، دینی و ادب اسلامی هدایت و ترغیب کنند تا آینده کشور را بیمه شود.

یادآور می‌شود؛ حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.

ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین