عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی در ابتدای ادرس خارج فقه مطرح کرد
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: در گزارشات تاریخی موجود آمده است که امام رضا(ع) ـ وقتی خواهرشان قصد حرکت به سمت خراسان را داشت ـ افرادی را به مدینه فرستادند تا ایشان را نزد خویش بیاورند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی؛ استاد درس خارج حوزه علمیه و رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ابتدای درس خارج و اصول خود طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم گفت: احتمالاً حضرت معصومه(س) در چنین روزی (مثل امروز) وارد قم شدند، این احتمال از این جهت است که ـ در «کتاب قم» که کتابی بسیار دقیق است و علامه مجلسی از آن در بحارالأنوار استفاده کرده ـ درباره حضرت(س) آمده: وقتی حضرت معصومه(س) به قم تشریف آوردند، هفده روز در قم بودند و بعد از دنیا رفتند. اگر وفات ایشان دهم ربیع الثانی باشد، یعنی هفده روز در قم تشرف داشتند.

وی با اشاره به نحوه حرکت حضرت(س) برای سفر به خراسان یادآور شد: در گزارشات هست که امام رضا(ع) ـ وقتی خواهرشان قصد حرکت به سمت خراسان را داشتنند ـ افرادی را به مدینه فرستادند تا ایشان را نزد خویش بیاورند، این تصمیم امام رضا(ع) آنقدر سریع انجام شد که حتی امام رضا(ع) آدرس دقیق مکانی را که حضرت معصومه(س) آنجا بودند بیان کردند تا افراد در یافتن حضرت(س) وقت را از دست ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به همراه شدن هفتاد نفر از خانواده امام کاظم(ع) و خویشاوندان ایشان با حضرت معصومه خاطرنشان کرد: در خلال مسیر درگیری‌ای رخ داد و تمام افراد همراه حضرت شهید شدند و این احتمال قوی است که حمله‌وران از مأموران مأمون بوده باشند، پس احتمال زخمی شدن و حتی شهادت حضرت معصومه نیز وجود دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین