عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
عباس سلیمی در تجلیل از حافظان آستان حضرت عبدالعظیم(ع):
معاون فرهنگی و امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: راه برون‌رفت و نجات از حیله‌های شیطان تنها در کلام نورانی امام صادق(ع) نهفته است، حضرت می‌فرماید: هر جوان با ایمانی که قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود.
عقیق:آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور آیت‌الله محمدی‌ری شهری تولیت آستان،‌ عباس سلیمی معاون فرهنگی،‌ حجت‌الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری و حافظان و قاریان و علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم،‌ پیش از ظهر دیروز دوشنبه 13 آذرماه در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان مقدس برگزار شد.

این مراسم نورانی با قرائت محمد کاظمی آغاز شد و در ادامه گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) به مدیحه‌‌سرایی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم،‌ عباس سلیمی گفت: از آغاز آفرینش، مخاطرات و تهدیدهای فراوانی بر سر راه انسان بوده است، به نحوی که ابلیس از راه خدعه و نیرنگ وارد شد؛ «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ». شیطان از همان ابتدا به عنوان یک نصیحت‌کننده بر سر پدر و مادر ما حضرت آدم(ع) و حضرت حوا آورد، آنچه آورد.

وی اظهار داشت: اساتید بزرگوار به ما آموخته‌اند که ابلیس در برخورد با پدر و مادرمان اینگونه عمل کرد اما ادبیات او درباره خود ما متفاوت است و با گستاخی تمام اعلام کرد «فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ إِلَّا عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ». از سوی دیگر پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: شیطان مانند خون در رگ‌های فرزندان ما جریان دارد. بنابراین در برابر این همه تهدیدات چگونه می‌توان خوشبخت و سعادتمند شد.

معاون فرهنگی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه راه برون‌رفت و نجات از حیله‌های شیطان تنها در کلام نورانی امام صادق(ع) نهفته است، عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: هر جوان با ایمانی که قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود.

وی با اشاره به جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه که به عنوان حافظان برتر تجلیل شدند، گفت: جوانان و نوجوانان عزیز ما هریک به مثابه یک استاد فاضل و تمام‌عیار هستند و با اینکه یک دقیقه سخن گفتند، اما کلام آنها در حکم دانشنامه بود که این مسئله جز از رهگذر نورانی قرآن میسر نمی‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر تلاوت قرآن، مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی را به ارمغان می‌آورد، پس حفظ قرآن به طریق اولی نیز این خاصیت را دارد و حفظ قرآن از مصادیق بارز «نورٌ علی نور» است، از این رو، کلید تضمین سعادت و خوشبختی نسل آینده و آینده‌سازان میهن اسلامی ما، همین جوانان و نوجوانان قرآنی را در سه مرحله انس با قرآن، تدبر با قرآن و عمل به قرآن می‌دانیم.

وی ابراز داشت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با رهنمودهای خردمندانه تولیت معظم آن آیت‌الله محمدی ری‌شهری که قبل از انقلاب به لطف خداوند متعال از حافظان قرآن کریم بوده‌اند و امروز جلسات معظم‌له یکی از اقدامات فرهنگی این آثار برای علاقه‌مندان و قرآن‌پژوهان به شمار می‌رود و وظیفه تربیت نونهالان و نوجوانان و جوانان قرآنی را در دستورکار خود دارد و با همت بالا و ستودنی، مدیریت، کارشناسان و اساتید اعم از بانوان و آقایانی که در مرکز آموزش قرآن کریم فعالیت دارند، حقیقتاً مجاهدتی قابل ستایش دارند که این حرکت زیبا را ادامه می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امروز به برکت حروف آیه «بسم‌الله الرحمن الرحیم» از 19 نفر از عزیزان قرآنی تجلیل به عمل آمد که امیدواریم این ادامه راه ما و خدمتگزاری به قرآن کریم باشد.

وی یادآور شد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از نهادهایی است که تحت نظارت مقام معظم رهبری اداره می‌شود و قطعاً در رابطه با تحقق منویات رهبری نیز مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی سهم خود را دارد و باید نقش خود را در این خصوص ایفا کند و این حرکت مستلزم حمایت نهادهای حمایتی است.

این مراسم پرفیض با تجلیل و تقدیر از 19 حافظ کل قرآن کریم که به تازگی به جمع حافظان کشور پیوسته‌اند،‌ پایان یافت.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین