عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
آیا معنای انتظار فرج اینست که مردم مسلمان دست روی دست بگذارند و در برابر ناپاکی ها و آلودگی های فردی و اجتماعی خونسرد و بی تفاوت باشند؟!

عقیق: انتظار ظهور امام زمان(عج) چگونه است؟

بعضی از مردم مسلمان هستند که در برابر ناپاکی ها و گناهان فردی و اجتماعی بی تفاوتند و گویا هیچگونه وظیفه ای بر خود احساس نمی کنند و همواره می گویند: « باید انتظار فرج و ظهور امام زمان(عج) بود، اصلاحات باید با دست آن حضرت انجام می گردد.»

آیا راستی معنای انتظار فرج و منتظر امام زمان(عج) بودن همین است؟

پاسخ:

درباره فضیلت « انتظار فرج» و چشم به راه حکومت عدل و آسمانی حضرت ولی عصر(عج) داشتن، روایات زیادی از جانب پیامبر اسلام(ص) و خاندان پاکش(ع) وارد گردیده است. طبق مدارک اسلامی منتظرین ظهور امام زمان(عج) دارای فضائل و ثواب های فراوانی هستند.

در اینجا ما برای نمونه دو روایت از روایاتی که درباره ی فضیلت « انتظار فرج و ظهور» وارد گردیده نقل می کنیم، آنگاه مفهوم صحیح انتظار فرج را مورد بررسی قرار می دهیم:

1_ بهترین عمل پیروان من انتظار فرج داشتن از جانب خداوند است.(1)

2_ امام صادق(ع) فرمود: هر کس از مردم شیعه بمیرد درحالی که منتظر ظهور امام دوازدهم و حکومت جهانی آن بزرگوار باشد( از نظر فضیلت) مانند کسی است که در خیمه( مخصوص) حضرت قائم(عج) بوده است.(2)

بنابراین تردیدی نیست که انتظار ظهور و حکومت امام زمان(عج) را داشتن خود از نظر اسلام دارای فضیلت و ثواب های فراوانی است، امام باید دید معنای صحیح و واقعی انتظار فرج و ظهور چیست؟

آیا معنای انتظار فرج اینست که مردم مسلمان دست روی دست بگذارند و در برابر ناپاکی ها و آلودگی های فردی و اجتماعی خونسرد و بی تفاوت باشند؟!

مکتب انتظار فرج و ظهور، خود یک مکتب وسیع تربیتی و اصلاحی است. مکتبی است که اگر به معنای صحیح و اسلامی خود به کار بسته شود نه تنها نیروهای انسانی اجتماع را تخذیر نمی کند بلکه آنها را در چارچوب قوانین نجات بخش اسلام رهبری کرده و در راه اصلاح همه گونه مفاسد حداکثر بهره را از آنها بر می دارد.

مکتب انتظار فرج و ظهور، خود یک مکتب وسیع تربیتی و اصلاحی است، مکتبی است که اگر به معنای صحیح و اسلامی خود به کار بسته شود نه تنها نیروهای انسانی اجتماع را تخذیر نمی کند بلکه آنها را در چهارچوب قوانین نجات بخش اسلام  رهبری کرده و در راه اصلاح همه گونه مفاسد حداکثر بهره را از آنها بر می دارد.

مکتب انتظار فرج به معنی صحیح خود نه تنها طبق دلخواه مزدوران مسخ شده ی استعمار نیست بلکه « به طور غیر مستقیم» سرسختانه با هدف های شیطانی و ضد انسانی آنها در نیرد و ستیز است.

منتظر فرج و ظهور امام زمان(عج) در انتظار یک حکومت عدل آسمانی و جهانی است؟

حکومتی که در آن جز فضیلت و انسانیت، جز قوانین قرآن و تعالیم صحیح و سعادت بخش اسلام چیزی یافت نمی شود.

حکومتی که برای حمایت همه جانبه از مظلومان و ستمدیدگان انعطاف نمی پذیرند، وبه طور آشتی ناپذیر خصم ستمگران و بیدادگران است.

حکومتی که نظام صحیح اسلام را مو به مو اجرا کرده و دستورات آسمانی قرآن را با دقت هر چه بیشتر به کار می بندد.

پیامبر(ص) می فرماید :بهترین عمل برای امت من انتظار فرج است.

 

پی نوشت ها:

1_(بحارالانوار،ج13،ص137؛ چاپ کمپانی، منتخب الاثر، ص 496)

2_( بحارالانوار،ج13،ص136؛ چاپ کمپانی، منتخب الاثر، ص 495)

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین