عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
خیلی ها می پرسند در زمان غیبت که دست مردم از دامن آن حضرت کوتاه است ، و آن جمال الهی از برا بر دیدگان ما ناپدید است . نحوه استفاده ما از آن حضرت چگونه است ؟

عقیق: خیلی ها می پرسند در زمان غیبت که دست مردم از دامن آن حضرت کوتاه است ، و آن جمال الهی از برا بر دیدگان ما ناپدید است . نحوه استفاده ما از آن حضرت چگونه است ؟ خوشبختانه این سئوال در روایات متعددی مطرح شده و پاسخ آن از زبان پیشوایان دین شنیده شده است . که درذیل  به چند نمونه آن اشاره میکنیم :

1_جابربن عبدالله انصاری از پیامبر اکرم (ص) پرسید آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات قائم آل محمد(ص) برخوردار می شوند ؟

فرمود : آری ، قسم به پروردگا ری که مرا به پیامبری برانگیخت ، از وی نفع میبرند و از نور ولایتش کسب نور میکنند . همچنانکه از خورشید استفاده میکنند ، هنگامی که در پشت ابرها پنهان شود .(1)

 

2_ از پیشوای چهارم شیعه ، حضرت امام سجاد(ع) پرسیدند : در زمان غیبت ، شیعیان از وجود حضرت ولی عصر (ع ) چگونه استفاده میکنند ؟

فرمود : آنچنان که از خورشید استفاده میشود ، هنگامیکه در پشت ابرها پنهان گردد.(2)

3_ششمین پیشوای شیعه فرمود: از روزی که ایزد متعال حضرت آدم را آفریده تا روز رستاخیز، زمین خالی از حجت نبوده و نخواهد بود یا حجت ظاهر و روشن و یا غائب و پنهان.

راوی پرسید: از امام غائب چگونه استفاده می شود؟ فرمود: آنچنان که از خورشید استفاده می شود هنگامی که در پشت ابر قرار گیرد.(3)

4_ در توقیع مبارکی که از ناحیه مقدسه ، بتوسط «محمدبن عثمان » (دومین نائب خاص امام زمان به اسحاق بن یعقوب صادر شده است ، چنین می نگارد ... اما چگونگی استفاده مردم از من ، بسان استفاده آنهاست از خورشید ، هنگامیکه در پشت ابر پنهان شود .(4)

 

پی نوشت ها:

1_(کمال الدین ، صدوق ج 1 ص 146 و 365 و بحار الانوار ج 36 ص 250 )

2_(نظریه الامامه ، دکتر احمد محمود صبحی ص 413 )

3_(امالی صدوق و بحارالانوار، ج52، ص92)

4__ (الغیبه شیخ طوسی ص 188 و بحارالانوار ج53 ص 181 و کمال الدین صدوق ج2 ص 162 و احتجاج طبرسی 263 و کشف الغمه ج 3 ص 322 و النوادر فیض کاشانی ص 164 )

 211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین