عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
یادداشت/ حجت الاسلام علیزاده
هرچه زمان مى‌گذرد، جامعیت و جاذبه شریعت و سیره نبوى و منطق مستحکم اسلام عزیز براى بشریت تشنه عدالت، معنویت، امنیت و پاکى بیشتر عیان مى‌گردد.
 عقیق:متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عنوان «وحدت ضرورت اول جهان اسلام» به شرح ذیل است:

هرچه زمان مى‌گذرد، جامعیت و جاذبه شریعت و سیره نبوى و منطق مستحکم اسلام عزیز براى بشریت تشنه عدالت، معنویت، امنیت و پاکى بیشتر عیان مى‌گردد. ولادت پیامبر اکرم(ص)، آخرین پیامبر و سفیر الهی (دوازدهم و یا هفدهم ربیع‌الاول)، نویدبخش پایان مأموریت رسالت و نبوت بود چه آن‌که در راستاى هدایت و بیدارى و نجات بشریت زیر بار ظلم و ستم، فسق و فجور و جهل و تباهى، آخرین پیامها و رهنمودها را در قالب کتابى کامل همچون قرآن کریم و شریعتی جامع و همیشه جاوید همچون اسلام عزیز در طى 23 سال رسالت خود، تقدیم بشریت نمود.
خدمتى که پیامبر خاتم(ص) به بشریت از اول تا آخر کرد، به‌واقع منحصر به فرد و تنها از ناحیه شخصیتى همچون وجود مبارکش امکان‌پذیر بود.
یکى از مهم‌ترین رسالتهاى پیامبر خاتم(ص) امیدبخشى به مستضعفان و مظلومان عالم بود چه آن‌که فرمود: «نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا ....» و این ممکن نخواهد شد مگر با مجاهدت و مقاومت فراگیر آحاد انسانهاى مستضعف و تحت ظلم اعم از مسلمان و غیرمسلمان.
اکنون که پس از قرنها از دوران حیات حضرتش مى‌گذرد، به فضل الهى تشکیل تمدن عظیم اسلامى علی‌رغم میل بدخواهان و دشمنان کینه‌ورز امت اسلام و ملت ایران، کلید خورده است. به‌واقع مى‌توان گفت که این حقیقت بزرگ، تنها با خمیرمایه وحدت جهان اسلام امکان‌پذیر خواهد بود.
از این‌روست که جبهه کفر و شرک و الحاد و عوامل استکبار و صهیونیزم بین‌المللى، به‌دلیل بى‌منطقى و دنیاگرایى و روحیه سلطه‌طلبى، همواره وحدت و بیدارى و مقاومت امت و جهان اسلام را براى خویش مزاحم مى‌دانستند و لذا بیشترین توطئه‌ها و حیلت‌ها را به شکستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‌اند. کافى است نیم‌نگاهى به نوع نگرشها و اقدامات سخت و نرم دشمنان اسلام داشته باشیم، به‌خوبى خواهیم یافت که هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت، بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.
اگر بخواهیم تنها عنوان توطئه‌هاى جبهه کفر و استکبار را در عصر و زمان خودمان بررسى و تحلیل نمائیم، قطعاً مثنوى صد من کاغذ هم پاسخگو نخواهد بود.
صف‌بندى‌ها و خلق سلفى‌گرى و ترویج اندیشه‌هاى پوسیده وهابیت از طرفى، تشویق و ترغیب شیعه‌نمایان انگلیسى که جز خوش‌خدمتى به جبهه کفر و استکبار هنر دیگرى نداشته و ندارند از جهت دیگر، به‌جاى تقویت اردوگاه عظیم موحدان عالم اعم از شیعه و سنى، سرگرم گستراندن دامنه تفرقه و اختلاف و برافروختن آتش فتنه‌هاى گوناگون در بین فرق مختلف اسلامى هستند.
یکى از موضوعات عبرت‌انگیزى که اگرچه پس از حدود 6 سال فتنه‌گرى به فضل الهى با صلابت و استقامت جبهه مقاومت اسلامى و ایثارگرى مجاهدان مدافع حرم اهل بیت(ع) به‌طور کامل جمع گردید، تشکیل داعش بود که کافى است فلسفه تشکیل داعش و اهداف شوم و مرموز پشت پرده پرورش‌دهندگان داعش، یکبار دیگر مورد توجه قرار گیرد که قطعاً یکى از اساسى‌ترین آن‌ها ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر در صفوف به‌هم فشرده امت اسلام بوده است.
عملیات و توطئه‌ى مشغول‌سازى جهان اسلام و تشدید جنگهاى نیابتى و فرقه‌اى و قومى و مذهبى به همراه حرکت مرموز اسلام‌هراسى و شیعه‌هراسى و در نهایت ایران‌هراسى، اقدام پیچیده و خطرناکى بوده و هست که هدفهاى مرموزى را دنبال مى‌نماید، ازجمله:

جلوگیرى و کند کردن حرکت بیدارى جهان اسلام و بلکه بیدارى مستضعفان عالم‌

رونق دادن به بازار سلاح و تحمیل فروش تسلیحات گوناگون به کشورهاى هدف‌

ترمیم اقتصاد کشورهاى وابسته به جبهه غرب و استکبار از رهگذر فروش سلاح و دیگر تجهیزات مورد نیاز

و البته از آن‌جا که حیات سیاسى غرب و نان و آب جبهه استکبار در رأس آن آمریکا و اسرائیل در گرو تشتت و تفرّق جهان اسلام مى‌باشد، لذا انتظاری جز این نیز از دشمنان بشریت نمى‌رود، بنابراین وحدت، اکسیرى است که همواره باید اولویت اول سبد زندگى و حیات اجتماعى و سیاسى آحاد مسلمانان جهان در کشورهاى مختلف قرار داشته باشد چه آن‌که با وجود داشتن دومین آمار جمعیتى پس از مسیحیت در دنیا و ظرفیتها و سرمایه‌هاى مادى و معنوى فوق‌العاده‌اى که در اختیار دارند، نمی‌باید هم‌اکنون مسلمانان در بسیارى از نقاط جهان دچار چالشها و درد و رنج‌هاى طاقت‌فرسایى باشند که یمن، بحرین، نیجریه، میانمار، کشمیر، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین تنها بخشهایى از این قصه‌هاى پرغصه‌اى است که هر روز شاهد آن بوده و هستیم.
ایران اسلامى افتخار دارد با تأسى به امام راحل که منادى وحدت امت اسلام بود و خلف صالح وى امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) که اکنون امید جهان اسلام است، ضمن تأکید بر این‌که هر صداى تفرقه‌افکن و هر نشان اختلافى که از هر حلقوم و یا قلم و رسانه‌اى صادر بشود، محکوم و در جهت خوشایند جبهه کفر و استکبار مى‌باشد، همواره و پیوسته آحاد امت اسلام را به وحدتى راهبردى و فراگیر و عمیق دعوت نموده تا به یارى خداى متعال، تحت سایه وحدت جهان اسلام بر مجد و عظمت و عزت و اقتدار همه کشورها و ملتهاى مسلمان افزوده گردد؛ ان‌شاءالله.‌


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین