عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
فارس از یک انحراف تاریخی گزارش می‌دهد
به بهانه روز نهم ربیع الاول، فارس از شیوع یک انحراف تاریخی در حواشی جامعه شیعی گزارش می‌دهد.
عقیق:روز نهم ربیع‌الاول را می‌توان یکی از اعیاد بزرگ نه تنها شیعیان، بلکه یکی از اعیاد بزرگ جهان اسلام به شمار آورد، روزی که آخرین امام از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ردای خلافت و امامت را پوشید و فصل نوینی از ارتباط امام معصوم و مردم آغاز شد.

ارتباطی که دیگر مانند گذشته نبود و در وهله اول مردم از طریق نواب خاص با امام(عج) ارتباط داشتند و پس از فوت چهارمین نایب خاص امام زمان(عج)، این ارتباط وارد مرحله غیبت کبری شد و مردم توفیق درک حضور امام معصوم را در جامعه خود از دست دادند در حالی که بنا به روایات امام(عج) در بین مردم حضور دارند و با آن‌ها نیز معاشرت دارند لکن مردم قدرت درک این حضور را ندارند.

*تحریف تاریخ؛ تکرار دروغ

اما جنبه دیگری از این روز نیز هست که روز نهم ربیع‌الاول را متمایز می‌کند و آن روزی است که برخی شیعیان به بهانه قتل خلیفه دوم آن را روز فرحه الزهرا یا عید الزهرا نامیده و به همین بهانه از هیچ توهین و اهانتی به مقدسات اهل سنت مضایقه نمی‌کنند؛ موضوعی که به دلیل حضور وابستگان مروجان آن، در اصفهان هم کم نیست.

این که نهم ربیع‌الاول سالروز قتل خلیفه دوم هست یا نه پر از اشکال است و بنا به گفته بسیاری از کارشناسان دینی روز نهم ربیع‌الاول سالروز هلاکت عمر بن سعد ابی وقاص، فرمانده لشکر یزید و قاتل حضرت سیدالشهدا(ع) و 72 نفر از یارانش است که در سال 66 هجری قمری به دست مختار ثقفی به درک واصل شد.

*رمز عملیات؛ ترویج خرافه

حجت‌الاسلام سید صادق ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در همین خصوص، اظهار کرد: این عنوان که خلیفه دوم در روز نهم ربیع‌الاول به قتل رسیده است سابقه تاریخی ندارد و اگر تاریخ را مشاهده کنید روز قتل خلیفه دوم را 26 ذی‌الحجه یعنی 4 روز پیش از آغاز ماه محرم عنوان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نهم ربیع‌الاول هیچ سندیتی مبنی بر سالروز قتل عمر بن خطاب ندارد، بیان کرد: امروز که شیعه بر کرسی حکومت است و حکومتی شیعی به نام جمهوری اسلامی تشکیل شده است و رهبری آن یک فقیه عالم است و دشمنان در تلاش هستند تا این کشور و حکومت دینی را به هر نحوی که می‌توانند بشکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در همین خصوص ادامه داد: در طی سال‌های اخیر دشمنان طالبان را ساختند و در ادامه آن داعش را پدید آوردند تا اسلام‌هراسی را گسترش دهند و در مقابل شیعه لندنی که دست پرورده انگلیس است را به وجود آوردند که وظیفه آن‌ها این است با شبکه‌های مختلف خود، خرافات جامعه شیعی را گسترش دهند.

*ماجرای فیلمی که برای انتحار، تحریک احساسات می‌کرد

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم جورچینی که دشمن در تکمیل آن است را پر نکنیم، عنوان کرد: در خاطرات محاکمه عبدالمالک ریگی آمده است که زمانی که از او پرسیدند چگونه افراد را به عملیات انتحاری تحریک می‌کردی او پاسخ داده است با نشان دادن فیلم مجالس لعن به مقدسات اهل تسنن توسط شیعیان در آن‌ها برای انجام عملیات‌های تروریستی انگیزه ایجاد می‌کردم.

موضوع تولی با دوستان خدا و اهل بیت و تبری از دشمنان و معاندان به خدا و اهل بیت موضوعی است که در فروع دین مبین اسلام ذکر شده است و جای هیچ شک و شبهه‌ای در این موضوع نیست چرا که در قرآن نیز برائت از مشرکان و کافران بارها آمده است و برائت از مشرکان در اعمال حج نیز یکی از ارکان جدایی ناپذیر اعمال حج است.

*مراسم‌های این چنینی در زمان اهل بیت هم مرسوم نبوده است

زیارت عاشورا نیز به عنوان یکی از معتبرترین اسناد روایی از اهل بیت سراسر لعن و نفرین به قاتلان اهل بیت و مسببان این جنایات در حق اهل بیت است که انحراف آن‌ها از راه حق، سبب گمراهی عظیمی نه تنها در جهان اسلام که در جهان بشریت شد و باعث شد تا خیل عظیمی از مردم، فیض هدایت را از دست بدهند.

ابطحی با اشاره به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن توهین به مقدسات سایر مسلمانان، تصریح کرد: تولی و تبری در دین هست اما زمان ائمه نیز اجازه لعن صادر نشده بود و به شیعیان سفارش شده که در تشییع جنازه اهل سنت شرکت کنند و از بیماران اهل سنت عیادت کنند و این برای این بوده است که وحدت جامعه اسلامی از بین نرود.

*مرجع تقلید تقلبی

وی با اشاره به وصیت امام حسن عسگری(ع) برای حفظ وحدت شیعیان با سایر مسلمانان، خاطرنشان کرد: در زمان خود اهل بیت نیز به این شیوه مرسوم نبوده است که مجلسی ترتیب دهند و دور هم بنشینند و لعن گویند و اگر بخواهم راهکاری به جای مراسم‌های لعن ارائه دهیم، برگزاری جشن و سرور به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است.

آن چه که در این سال‌های اخیر از مجالس اهانت به مقدسات سایر مسلمانان دیده می‌شود حاکی از یک حرکت تشکیلاتی و نظام‌مند است که به جریان شیرازی‌های مقیم لندن می‌رسد، جریانی که سردمداری آن را سید صادق شیرازی بر عهده دارد شخصیتی که مرجعیت وی زیر یک علامت سؤال بزرگ قرار دارد و در خصوص مرجعیت او اشکالات فراوانی وارد است.

*بودجه‌های کلان شبکه‌های ماهواره‌ای آن‌ها از کجا تأمین می‌شود؟

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص مرجعیت صادق شیرازی، مطرح کرد: هیچ کدام از علما حکم بر مرجعیت وی نداده‌اند چرا که در اعلام مرجعیت یک نفر باید 2 فقیه، مرجعیت او را تائید کرده باشند در حالی که دو نفر دیگر مرجعیت وی را رد نکرده باشند.

وی با بیان اینکه مرجعیت سید محمد برادر سید صادق شیرازی نیز توسط آیت‌الله خویی و دیگر علما به رسمیت شناخته نشده، تأکید کرد: جریان شیرازی در قالب یک کار تشکیلاتی وسیع و با میدان‌داری سفارت انگلیس در حال فعالیت هستند و اگر عاقلانه بیندیشیم باید از خود بپرسیم بودجه‌های کلان شبکه‌های ماهواره‌ای آن‌ها از کجا تأمین می‌شود؟

*پولی که انگلیس و وهابیت در جیب شیرازی‌ها می‌ریزند

ابطحی ادامه داد: جریان شیرازی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند که اگر کسی در لندن حاضر شود و به مقدسات اهل تسنن اهانت کند همه امکانات برای آن‌ها مهیا می‌شود و کسی غیر از انگلیس در پشت پرده این حمایت‌هاست در حالی که می‌توان جریان وهابیت را نیز در این خصوص متهم کرد و برای شکستن وحدت جامعه اسلامی حاضر به حمایت مالی از این جریان باشند.

وی وظیفه آگاهان نسبت به این توطئه را افشاگری برای سایرین دانست و یادآوری کرد: باید چهره خبیثانه این جریان را برای مردم گفت و صدا و سیما نیز برای افشاگری در این خصوص ورود کند و پشت پرده این جریانات را برای مردم بیان کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: در این شرایط باید گوش به فرمان رهبر انقلاب و سایر مراجع دینی باشیم و هیچ کدام از بزرگان دینی در طول تاریخ چنین مراسم‌هایی را برگزار نکرده‌اند و بسیاری از آن‌ها این کارها را حرام می‌دانند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین