عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) مطرح کرد
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد از آغاز تأسیس تاکنون، ۹ ربیع را در امتداد عید غدیر دانست و گفت: هم‌زمان با روز عید بیعت با امام زمان(عج) بیش از ۵ هزار دانشجو در مسجد جمکران تجمع می‌کنند.
عقیق: حجت‌الاسلام متوسل مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) در برنامه زنده رصد شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: بنیاد مهدی موعود(عج) سال 1379 به پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی شکل گرفت.

وی به دلایل تأسیس بنیاد مهدی موعود(عج) اشاره کرد و افزود: متاسفانه در مساله مهدویت افکار انحرافی و مدعیان ارتباط با حضرت مهدی(عج) و مهدویت در دهه 70 در حال گسترش بود و این امر در بسیاری از مواقع از اقبال مردم به مسائل مذهبی و اعتقادات آن‌ها سوء استفاده می‌شد.

حجت‌الاسلام متوسل با بیان اینکه ولایت فقیه که اساس نظام ما است و برگرفته از نظام و تفکر مهدویت است، خاطر نشان کرد: ما ولی فقیه را نائب عام امام زمان(عج) می‌دانیم بر همین اساس اگر معرفت مهدوی کمرنگ شود به همان میزان توجه به ولایت فقیه هم کمرنگ خواهد شد چرا که ولایت فقیه نسخه‌ای از معرفت معدوی در زمان غیبت است بر همین اساس به منظور جلوگیری از افکار انحرافی و تقویت مبانی جمهوری اسلامی مطالبی آقای قرائتی خدمت مقام معظم رهبری فرمودند که نتیجه آن تشکیل بنیاد مهدی موعود(عج) شد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به اینکه در طول این سالها فعالیت‌های مهمی از سوی این بیناد صورت گرفت، گفت: تاسیس مرکز تخصصی مهدویت در قم یکی از فعالیت‌های بنیاد به شمار می‌رود که این کلاس‌های و دوره‌ها تاکنون بیش از 400 فارغ‌التحصیل داشته است تا افراد مهدویت را بشناسند و تالیفاتی در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که قبلاً درباره مهدویت وجود داشت پاسخگوی قشر فرهیخته جامعه نبود، تصریح کرد: امروزه بیش از 300 عنوان کتاب برای اقشار مختلف از پیش‌دبستانی تا دانشگاه تألیف و چاپ و متناسب با اقشار مختلف عرضه شده است.

حجت‌الاسلام متوسل تأسیس مجتمع یاوران مهدی در کنار مسجد جمکران را از دیگر فعالیت‌های بنیاد عنوان کرد و گفت: این مجتمع با 18 هزار مترمربع و با اسکان بیش از یک هزار نفر تاسیس شد که از سال 86 تاکنون بیش از یک میلیون نفر از اقشار فرهنگی از این مجتمع استفاده کردند.

وی با اشاره به تاسیس دفتر در مراکز استانها خاطر نشان کرد: این امر به منظور پیگیری بحث مهدویت در استانها بود چرا که وظیفه ما حمایت و نظارت از فعالیتهای این امر است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) به اهیمت 9 ربیع اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب نیمه شعبان را جشن می‌گرفتند اما بعد از پیروزی انقلاب آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) یعنی 9 ربیع مورد توجه قرار گرفت و در چند سال اخیر فعالیتهایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 9 ربیع عید بیعت است، تصریح کرد: همانطور که اگر در زمان امام علی(ع) بودیم باید در عید غدیر بیعت میکردیم باید بدانیم که 9 ربیع تجدید بیعیت با حضرت مهدی(عج) یعنی امام زمان است که این امر در امتداد غدیر باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام متوسل از برگزاری تجمهع مردمی در 9 ربیع خبر داد و گفت: این تجمع نوعی تجدید بیعت محسوب می‌شود که این یک حرکت مردمی توسط دفاتر ما در استانها حمایت می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و افزود: صبح روز 9 ربیع برنامه‌های مختلفی در مدارس اجرا می‌شود که امیدواریم در اکثر مدارس انجام شود. علاوه بر این، با نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها هم هماهنگ شده که در این روز تجمع بیش از 5 هزار دانشجو در مسجد جمکران برای تجدید بیعت با حضرت داشته باشیم؛ همچنین برنامه‌های نشست های تبیینی و معرفتی در دانشگاه ها برپا خواهد شد.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین