عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
گزارش كامل مراسم ميلاد حضرت علي اكبر در چيذر و حاشيه‌هاي آن
جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در امامزاده علی اکبر چیذر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ریاضت و مداحی محمود کریمی، سید مجید بنی فاطمه، احمد نیکبختیان، سید مهدی میرداماد، محمدرضا طاهری و حسین سازور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار عقیق، حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت در شب میلاد حضرت علی اکبر(ع) در هیات رایةالعباس به بیان نکاتی در ارتباط با شخصیت و ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) پرداخت.

نكات مهم اين سخنراني را در ادامه مي‌خوانيد و گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید:

* تعریف شاخصه ها و ویژگی های خاص خودش را دارد. برای مثال تعریف ما از یک شخص با تعریف امام معصوم بسیار متفاوت است و وقت امام حسین(ع) از حضرت علی اکبر تعریف می کنند هیچ گونه زیاده گویی و غلو در آن نیست زیرا ایشان حجت خدا بوده و از روی احساسا سخن نمی گوید.
 

* امام حسین(ع) دو تعریف از فرزند خود دارند؛ یکی همه فهم و عامیانه و دیگری با مضامین بلند و عرفانی است. وقتی حضرت می فرمایند علی اکبر اشبه الناس است به رسول الله، خلقا و منطقا و صورته و سیره یعنی حضرت علی اکبر تمام خصوصیات و ویژگی های پیامبر اکرم(ص) را داراست.

* حضرت علی اکبر(ع) پیغمبر را ندید اما بر اساس آنچه که جدش امیرالمومنین و پدرش امام حسین(ع) فرموده بود، شاخصه های دین را فرا گرفته و آن ها را عملیاتی کرد.

* سبک زندگی ما باید سبک زندگی پیغمبر و آل او باشد. سبک زندگی آل پیغمبر نیز یعنی سبک زندگی حضرت علی اکبر(ع)

* یک روش غلطی که در بعد فرهنگی و تبلیغی رخ داده، این است که شناساندن امام معصوم از زبان برخی دانشمندان غرب در حال رواج یافتن است. این روش شاید برای مسلمان کردن یک مسیحی صحیح باشد اما برای یک فردی که در ام القرای اسلام و در قلب جهان تشیع زندگی می کند درست نیست. همان طور که در بعضی از ایام بیلبورد در سراسر شهر می زنند که مثلاً روح حسین فناناپذیر است(واشنگتن ویربینگ).
 
*این حرفهایی که آنها زدند خوب است ولی برای آنها خوب است.یعنی اگر خواستید مسیحی را شیعه کنید می گویید که رهبر شما درباره رهبر ما این طوری می گوید.اما در کشوری که در بیش از 196 کشور جهان از صدا وسیمایش ندای اشهد ان علی ولی الله بلند می شود و برای جوان هایی که جد اندر جد سر سفره امام حسین نشسته اند نمی توانی بگویی که ماهاتما گاندی این را در مورد امام حسین گفته است. در صورتی که اگر بخواهی یک هندو را شیعه کنی می توانی سخن ماهاتما گاندی را بگويي.
 

* مشکل فعلی جامعه ما سبقت گرفتن اطلاعات دینی بر عمل دینی است.
 
* در روایت داریم که وقتی حضرت علی اکبر به میدان آمد حدود دو سه هزار نفر از لشکر عمرسعد که سنی بالاتر از شصت سال هفتاد سال داشتند و پیغمبر را دیده بودند شمشیرها را زمین گذاشته و برگشتند و به نیروهایی که محاصره کرده بودند که کسی پشیمان نشود و  برگردد برخورد کردند. از آنها سؤال شد که شما کجا برمی گردید، جنگ که تمام نشده است.گفتند که شما گفتید که با خارجی می جنگید اما این که به میدان آمده پیغمبر است.
 
*حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند که اگر پیغمبری خاتم نشده بود علی اکبر  پیغمبر بود یعنی امام حسین یک تعریف از پسرش به عنوان پدر و احساساتی نکرده بود. 
 
*علی اکبر(ع) تنها امامزاده ای است که زیارتش با امام معصوم یکی شده است.حضرت فاطمه معصومه و حضرت عباس(ع) دو امامزاده ای هستند که زیارت نامه آنها مأثوره است یعنی متن زیارت نامه آنها از زبان معصوم است و زیارت آنها عین زیارت معصوم است. ولی عبارت زیارت عبارتی است که در مورد معصوم به کار برده می شود و مخصوص معصوم است. وبقیه امام زاده ها در عین همه احترام نه روایات در مورد زیارتشان داریم و نه متن زیارت نامه آنها از زبان معصوم است.اما تنها امام زاده ای که متن زیارت نامه اش با متن زیارت نامه امام معصوم یکی است حضرت علی اکبر است.
 
*شما امشب بگویید که یا امام حسین ما یک عمری در مجلس شما بودیم، در عزاها گریه کردیم و در شادی ها شادی کردیم، و ابراز محبت کردیم . نمی گوییم که به ما عیدی بدهید چون می دانیم که چه کاره هستیم و اینقدر نزدیک نشده ایم که بتوانیم عیدی بگیریم . چون عیدی برای کسانی است که خیلی نزدیک به اهل بیت هستند.اما صدقه را می شود که به همه بدهید. امام حسین به صدقه سر علی اکبر به ما صدقه بدهید که شاخصه های ایمان و اسلام باشد تا ما پیرو خوبی برای علی اکبر باشیم.


 
محمود كريمي: خودمان مي‌دانيم چه كنيم

در ادامه برنامه مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت محمود کریمی، سید مجید بنی فاطمه، احمد نیکبختیان، سید مهدی میرداماد، محمدرضا طاهری و حسین سازور ادامه پیدا کرد.

حاج محمود کریمی در اواسط برنامه با انتقاد به برخی از افراد و تاکید بر این مطلب که "ما با در نظر گرفتن سخنان حضرت آقا خود نحوه اداره مجالس شادی را بلد هستیم" افزود: دوستان نامه نوشته اند و تذکراتی داده اند که انتهای مجالس شادی نباید متفاوت باشد، اما من به همه می گویم که بعد از این مدت نوکری در خانه ارباب و تذکری که حضرت آقا داده اند، با دقت کاملی این جلسات را اداره می کنم .

وی گفت: ما مطیع امر حضرت آقا هستیم و ایشان هر لحظه که صلاح بدانند که من دیگر نباید مداحی کنم، من کریمی دیگر مداحی نخواهم کرد.

 
سخنرانی حجت الاسلام ریاضت

 
حاج حسین سازور

 
حاج محمود کریمی

 
حاج محمدرضا طاهری


حاج احمد نیکبختیان

 
حاج سید مهدی میرداماد

 
حاج سید مجید بنی فاطمه




گزارش: محمد امین رحیمی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محب213
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
4
12
نمیخواد شعار بدید اقا که فرمودند روضه نخوانید خوب نخوانید ادعای بعد از این مدت نوکری در خانه ارباب و تذکری که حضرت آقا داده اند، با دقت کاملی این جلسات را اداره می کنم دیگه توجیح یا عذر بدتر از گناه فقط باید یگید چشم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
7
3
شما هم علامه ي خودتان باشيد و نظرتون رو براي خودتان نگه داريد محب٢١٣
میاندار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
1
1
به نام خدا
این آقایان مداح برخی از مسئولین را در مورد اطاعت نکردن فرمان رهبر معظم مورد ملامت قرار می دهند و یکی از انتقاداتشان به ایشان این است که بیانات حضرت آقا را مورد تأویل و تفسیر قرار ندهید. ولی در عمل و آنچه به خود این مداحان بزرگوار مربوط می شود متأسفانه آنها هم عمل به اجتهاد خود می کنند. یعنی دقیقا همان کار ناپسندی که از سوی برخی از سیاسیون انجام می گیرد.
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
خوب بعضی از مداحان محترم لابد متخصص ترن از بعضی علما
همچی امکان داره و راه در رو واسه همه به تعداد ستارگان اسمانه

پس نگرانی ندارن اقایون مداح
ولی بهتر مداحان گرامی همراه و هم رکاب علما ی متخصص باشن.


همچی اکان داره و راه د
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین