عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور تأکید کرد
خورسندی با تأکید بر لزوم تقلید از دیگران در ابتدای کار، گفت: باید از سبک مداحی تقلید شود نه صدای مداح.
عقیق:اختتامیه یازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی امروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور محمود صلاحی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد چینی، یدالله بهتاش و مهدی آصفی از ذاکران و پیرغلامان آستان اباعبدالله الحسین(ع)، محمدمیثم میثمی؛ رئیس فرهنگسرای اندیشه، مصطفی خورسندی؛ رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور و علیرضا بیگی‌نژاد؛ رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد.

مصطفی خورسندی؛ رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور در این برنامه طی سخنانی با بیان اینکه رتبه‌بندی شرکت کنندگان در این همایش کار بسیاری سختی بود، گفت: در بحث داوری تلاششمان بر این بوده تا به عدالت نزدیک باشد، با این حال از همگان حلالیت می‌طلبم.

وی با اشاره به سه سؤال مهم در زمینۀ مداحی گفت: این سه سؤال عبارت‌اند از: 1ـ قبل از اینکه میکروفون را بدست بگیریم، چه وظایفی داریم 2ـ وقتی میکروفون را بدست می‌گیریم چه وظایفی داریم و 3ـ وقتی میکروفون را زمین می‌گذاریم چه وظایفی داریم.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور خاطرنشان کرد: در ذیل این سه سؤال، سؤالات دیگری نیز مطرح است که عبارت‌اند از: آیا مطالبی که مداح بیان می‌کند مستند است؟ آیا مداح پایِ درس اساتید بزرگ نشسته و بهره برده است؟ آیا برای مطالبی که می‌‌گوید مطالعه کرده است؟ مداح چه اشعاری را باید بخواند و ...

خورسندی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقلید از دیگران در ابتدای کار، گفت: تقلید لازم است، اما باید بدانیم که از چه کسی باید تقلید کرد. باید از سبک مداحی تقلید شود نه صدای مداح.

وی یادآور شد: اخلاص، نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، اخلاق، ادب، حُسن انتخاب، دانش لازم از جمله مسائلی است که باید مداحان دانش آموز ما به آن توجه داشته باشند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین