عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع بيش از ۱۰۰تن از روحانيون كاروان‌هاي زائران ايراني با بيان اينكه بين الحرمين مدينه قدمگاه ۱۴ معصوم سلام الله عليها است از آن‌ها خواست در اين فرصت از اين مكان مقدس بهره معنوي لازم را ببرند.
عقیق: سخنران بعثه مقام معظم رهبري در مدينه گفت: ايرانيان در خراسان مكاني را به عنوان قدمگاه مي‌شناسند و همگان شاهدند كه مردم چگونه به آنجا عشق مي‌ورزند، اما اينجا قدمگاه ۱۴ معصوم است و روحانيون كاروان‌ها بايد اهميت بين الحرمين را براي زائران به تصوير بكشند.

وي افزود: خاطرات ائمه در سرزمين وحي بيشتر از هر مطلب ديگري روي زائران اثر مي‌گذارد. خاطرات براي مردم جذاب است و آنان دوست دارند خاطرات اهل بيت عليهم السلام را در مدينه بشنوند.

حجت الاسلام و المسلمين صالحي خوانساري خواستار رعايت دقت روحانيون در رفتار خود شد و تاكيد كرد كه مردم تيزهوش حركت‌ها و برخوردهاي روحانيت را زير نظر دارند و رفتار، گفتار و معاشرت نيكو موجب ترغيب عملي مردم به معنويات خواهد شد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در مدينه همچنين در ابتداي سخنان خود گفت كه به تاسي از رهبر انقلاب حماسه سياسي ۲۴ خرداد ماه روز حضور شكوهمند مردم در تعيين سرنوشت خود و نيز پيروزي غرورآفرين تيم ملي فوتبال ايران برابر كره جنوبي و راه يابي ايران به جام جهاني را تبريك مي‌گويم.

شايان ذكر است، در مدينه منوره فاصله بين مسجدالنبي تا قبرستان بقيع را بين الحرمين مي‌گويند.

مسجدالنبي روبه روي قبرستان بقيع واقع شده و فاصله آن نزديك به ۲۰۰ متر است. قبور امام مجتبي، امام زين العابدين، امام محمد باقر و جعفربن محمد صادق عليهم السلام در قبرستان بقيع واقع شده است.

منبع: حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین