عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
حجت الاسلام حسيني قمی و سعید قانع در خیمة الانتظار مشهد
اگر می خواهید زندگی تان همراه با سعادت باشد، نمازهایتان را اول وقت بخوانید؛ هر روز زیارت آل یاسین بخوانید؛ هر روز سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام زمان هدیه کنید.

به گزارش خبرنگار عقیق، مراسم ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام با حضور جمعی از مردم عاشق و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت در کانون فرهنگی مذهبی «خیمة الانتظار» مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و زیارت آل یاسین آغاز شد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی، استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت و سعید قانع نیز مدح و مولودي خواند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمي به حدیثی از حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام ششم شیعیان در روایتی می فرمایند «همانطور که یوسف به مرحله‌ای رسید که خداوند متعال به واسطه آن اجازه داد تا خود را به همگان معرفی کند، به همان نحو مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف به اذن الهی خود را به همگان معرفی خواهد کرد».

وی در ادامه نیز به تبیین چرایی دعا و زیارت چهره دلربای حضرت حجت پرداخت و ابراز داشت: در روایاتی از ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده است که حضرت صاحب الزمان همه ساله در آیین باشکوه حج تمتع حضور پیدا خواهند کرد و مردم آن حضرت را می بینند ولی نمی شناسند؛ اما سؤالی که اینجا مطرح می شود آن است که مردم با توجه به شرایط جامعه آیا باید به دنبال زیارت امام زمان باشند یا خیر؟ این که اعمالی برای زیارت چهره مبارک آن حضرت وجود دارد خوب است یا خیر؟

این استاد حوزه علمیه برای پاسخگویی مناسب به این سؤالات به جایگاه رفیع نواب اربعه حضرت حجت بن الحسن العسکری اشاره کرد و بیان داشت: نواب اربعه امام زمان از جایگاه و منزلت بسیار بسیار رفیعی برخوردار هستند، چرا که از سوی قطب عالم بشریت دارای حکم خاص بوده اند و همچنین از محدث قمی در این نقل شده است «اگر فردی فقط به قصد زیارت قبور نواب اربعه به عتبات عالیات مشرف شود با فرض این که قبور هیچ یک از ائمه مدفون شده در عتبات را زیارت نکند، زیارتش بسیار ارزشمند است»وی سپس گفت: فردی نزد «ابوجعفر» دومین نائب از نواب اربعه حضرت آمد و از ایشان درخواست کرد که به دیدار حضرت صاحب الأمر مشرف شود. ابوجعفر پاسخ داد «این امر خیلی مطلوب است که منتظر دیدار امام زمان هستید اما بر دیدار با آن حضرت اصرار نداشته باشید» و در ادامه فرمود «من در حق تو دعا می کنم که اگر روزی حضرت مهدی را دیدی این دیدار برایت همراه با خوبی باشد».

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اضافه کرد: الزامی وجود ندارد که دیدار با حضرت همراه با خیر و عافیت باشد و ممکن است ما عصر ظهور را درک کنیم ولی برای ما خیر و برکت نداشته باشد، چرا که عصر امام زمان همراه با اوج معرفت به حق آن حضرت است.

وی در پايان اشاره کرد: آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی، از مراجع تقلید به همگان سفارش می کند «اگر می خواهید زندگی تان همراه با سعادت باشد، نمازهایتان را اول وقت بخوانید؛ هر روز زیارت آل یاسین بخوانید؛ هر روز سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام زمان هدیه کنید».

 

متن شعر قرائت شده توسط کربلایی سعید قانع:

شب ولادت نور عین سیدالشهداست

دلم خوش است که میلاد اکبر لیلاست

تو آمدی که بگویی حسین تنها نیست

تو آمدی که قیام حسین پابرجاست

مسیح خانه ارباب مان تویی آقا

چرا که در رگ تو خون حیدر و زهراست

ستاره ها همه امشب به خاک می ریزند

و مقصد همه پایین پای کرب بلاست

خدا به روی تو امشب گلاب می ریزد

برای این که لبت مشک حضرت سقاست

شب ولادت تو بوی یاس می آید

یقین بدان که مادر بزرگ تو اینجاست

تو در حوالی بالاترین دنیایی

چرا که مهد تو آغوش زینب کبری است

 

گزارش: سيد امير حسين ارشادي نيا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین