عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
طبق آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی به نام، القاب و کنیه‌های حضرت علی‌اکبر، اولین شهید بنی هاشم در کربلا مزین هستند.
-

۵۰۰ هزار ایرانی همنام با اولین شهید بنی هاشم در کربلا

عقیق: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، بیش از 500 هزار ایرانی به نام، القاب و کنیه‌های حضرت علی‌اکبر مزین هستند.

وقتی که می‌گویی «علی اکبر» چیزی از جنس عشق در جانت شعله می‌کشدو وقتی که می‌شنوی «علی اکبر» بارانی از اشک دامنت را دریا می‌کند. اگر بشنوم که علی اکبر رمز ورود به بهشت است تعجب نمی‌کنم چراکه میدانم این اسم، همان بهشتی است که به اهل عشق وعده داده‌اند. هیچ میدانی که حسین علیه‌السلام چقدر بر این نام گریسته است؟ از کجا بدانی ..... وقتیکه دریاها و باران‌ها نمی‌دانند.

هموطن اداره کل ثبت احوال کشور با عرض عاشقانه‌ترین تهنیت‌ها در میلاد مسعود حضرت علی‌اکبر(ع) به استحضار میرساند که هموطنان عاشورایی ما با قصد ابراز ارادت و ادب به ساحت مقدس اهل بیت(ع) به نام  نامی حضرت علی‌اکبر عاشقانه و خاضعانه عشق می‌ورزند؛ چندانکه هم اکنون بیش از 367 هزار  نفر از هم میهنان ذکور ما با نام علی‌اکبر نامگذاری شده‌اند.

همچنین نام ابوالحسن با تعداد 30 هزار از فراوانترین القاب ایشان و نا‌م‌های عادل با تعداد 68 هزار و اسدالله با تعداد 15 هزار از فراوان‌ترین کنیه‌های حضرت علی اکبر است که ایرانیان بر روی فرزندان خود نهاده‌اند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین