عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
آیت الله العظمی شبیری زنجانی:
حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: طلاب و روحانیون معظم حوزه های علمیه علاوه بر تقوایی که دارند می بایست دو مساله مهم علم و اخلاق را توامان با هم به جلو ببرند و در هر دو به کمالات برسند.
عقیق:حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی شب گذشته در دیدار مدیرحوزه های علمیه ضمن تقدیر از تلاش های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه اظهارداشتند: یکی از مسلّمات جامعه این است که رفتار کسانی که لباس روحانیت را بر تن دارند در اعتقادات مردم تاثیر دارد و اگر رفتار این قشر مطابق با فرامین الهی، سنت نبوی و مرضی ملت نباشد، افراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند.

معظم له افزودند: تا وقتی طلبه معمم نشده ممکن است، بگویند این شخص مثل بقیه افراد جامعه یک فرد عادی است، اما وقتی که معمم شد در نظر مردم رسماً یک روحانی است و رفتارش مورد توجه آن‌ها است، در این شرایط مردم از او توقع دارند که هم از نظر تقوی ممتاز باشد و هم از نظر علم و اخلاق یک سرو گردن از بقیه بلند تر باشد.

این مرجع تقلید تاکید کردند: اگر روحانی واجد این شرایط باشد در جامعه مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرد و الا جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهد داد.

معظم له تصریح کردند: وقتی طلبه می‌تواند در جامعه مؤثر باشد که مردم او را قبول داشته باشند و الا نمی‌تواند کاری انجام بدهد و در نشر معارف الهی مؤفق نخواهد بود.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تکیه بر این استدلال از طلبه‌ها خواستند تلاش کنند تا اموری را که مورد رضایت خداوند و سفارش معصومین "علیهم‌السلام است و مردم نیز همین‌ها را از این قشر توقع دارند به درستی انجام بدهند.

معظم له تصریح کردند: «باید در این مسیر از خداوند متعال و اولیای الهی هم کمک بگیریم.»

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر حوزه های علمیه از تلاش های آیت الله اعرافی تقدیر کرد و گفت: اینکه حوزه امروز در ابواب فقهی جدید، مسائل مستحدثه در حال برنامه ریزی و ورود می باشد، اقدام بسیار ارزشمند و بجایی است، چرا که امروز حوزه بیش از پیش باید پاسخگو مطالبات دینی مردم باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین