عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
با اعلام افزایش شیفت نیروهای درمانی و تقویت انبارهای دارویی؛
باران موجب مشکلاتی برای زائران اربعین شده که یا پیاده‌روی شبانه داشته یا در موکب‌هایی که مسقف نبودند؛ اسکان داشتند، با این وجود ارائه خدمت بی وقفه و وجود تجهیزات و داروی کافی در درمانگاهها بین راه نجف به کربلا، جای هیچ گونه نگرانی را باقی نمی‌گذارد.
عقیق:کمتر از یک هفته دیگر اربعین حسینی فرا می‌رسد و جاده‌های منتهی به کربلای معلی شاهد حضور جمعیت عظیمی از زائرانی عاشق است که با پای عشق و اراده با بیرق‌هایی به دست از امروز دو سمت جاده نجف به کربلا را برای اثبات دوست داشتن حضرت ثارالله علیه السلام و ابراز همراهی با کاروان ماه و اسرای کربلا، چون لشکری سیاهپوش پوشانده اند.

خوب که نگاه می‌کنی و تا چشم کار می‌کند هر دو جاده غرق زوار حسین علیه السلام است؛ همین امر موجب ازدحام موکب‌های بین راهی نجف به کربلا شده است.

با افزایش سرعت حرکت زوار از روز جمعه به سمت کربلا، موکب‌های بین راهی میزبان زائرانی است که چند روزی در شهرهای زیارتی کاظمین و سامرا و نجف بیتوته داشتند و به عزم پیاده روی کربلا، با پای پیاده به جاده‌های عاشقی زده اند و این حرکت پرشتاب و بی‌وقفه موجب افزایش مراجعات به درمانگاههای بین راهی مرکز پزشکی حج و زیارت شده است.

همزمان با حضور چشمگیر زوار پیاده در روزهای نزدیک به اربعین حسینی در مسیرهای بین راه نجف و منتهی به کربلای معلی، درخواست‌های پزشکی و درمانی زائران رو به افزایش است و بر همین اساس تمهیدات ویژه ای برای استقبال از این زاور و رفع سریع نیازهای درمانی آنها از جمله افزایش ساعات شیفت کاری نیروهای درمانی و تقویت انبارهای دارویی پیش بینی شده است.

بر این اساس شاهد آماده باش کامل نیروهای هلال احمر در درمانگاههای بین راهی هستم که در دل حرکت سیل جمعیت و با توجه به آب و هوای متغیر کشور عراق که چند روزی همه را گرفتار گرد و غبار و ریزگرد کرده بود، این روزها رو به سردی نهاده و شب و روز گذشته شاهد بارش باران به صورت متناوب بودیم که این باران موجب مشکلاتی برای زائران زیادی شد که یا پیاده روی شبانه داشته یا در موکب‌هایی که مسقف نبودند؛ اسکان داشتند.

طبق گفته مسئولان، ارائه خدمت بی وقفه و وجود تجهیزات و داروی کافی در درمانگاهها بین راه نجف به کربلا، جای هیچ گونه نگرانی را باقی نمی‌گذارد و زوار حسینی با اطمینان به راه خود ادامه دهند؛ چرا که نیروهای مرکز پزشکی هلال احمر در درمانگاه‌های بین راهی با تمام توان و به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران هستند و این شرایط آب و هوایی خللی در ادامه ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به زوار ایجاد نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از درمانگاههای ثابت و سیار مرکز پزشکی هلال احمر از روزهای پایانی مهرماه تا چند روز پس از اربعین حسینی خدمات پزشکی و درمانی زوار پیاده را پوشش می‌دهند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین