عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
دبیر اجرایی دومین همایش تئاتر مردمی اربعین از هنرنمایی ۱۲۰ هنرمند در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
عقیق:دومین همایش تئاتر مردمی اربعین، با عنوان روایت راهیاندر شهر نجف اشرف آغاز شده است. این برنامه با اجرای گروه تعزیه سوسنگرد، تهران و خوزستان از روز گذشته رسماً کلید خورده است.
جریان این دوره 120 تن از هنرمندان از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، بندرعباس و کرمانشاه حضور دارند. آثار این دوره در قالب تعزیه‌های عربی و فارسی، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش‌های محیطی است که هر یک از آثار ضمن اجرا در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز اجرا می‌روند.
به گفته مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد این جریان هنری نذری فرهنگی از سوی هنرمندان استان‌های شرکت کننده است که در سال دوم برگزاری آن رخ می‌دهد. از سال گذشته تا کنون هنرمندان متقاضی شرکت سه برابر سال گذشته شده‌اند.
محمدزاده خبر داده امروز برنامه‌های این همایش در نجف برپا می‌شود و از روز دوشنبه 15 آبان ماه به سمت کربلای معلی حرکت آغاز می‌شود و اجراهای طول مسیر را در اجرا می‌شود.
دومین همایش تئاتر مردمی اربعین روایت راهیان همزمان با پیاده‌روی عظیم اربعین در نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی و کربلای معلی برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین