عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
امام سجاد علیه السلام در روایتی درخواست کردن نیازها از مردم را موجب فقر و کم کردن درخواست از مردم را موجب بی نیازی دانستند. روایت را از کتاب تحف العقول منتشر می کند:‌ عن علی بن الحسین(ع) قَالَ: طَلَبُ الْحَوَائِجِ إِلَى النَّاسِ مَذَلَّةٌ لِلْحَيَاةِ وَ مَذْهَبَةٌ لِلْحَيَاءِ وَ اسْتِخْفَافٌ بِالْوَقَارِ وَ هُوَ الْفَقْرُ الْحَاضِرُ وَ قِلَّةُ طَلَبِ الْحَوَائِجِ مِنَ النَّاسِ هُوَ الْغِنَى الْحَاضِرُ. امام سجاد علیه السلام فرمود: درخواست کردن نیازها از مردم موجب خواری در زندگی و از بین رفتن حیا و سبکی شخصیت می شود و این کار مساوی با فقر است و کم کردن درخواست از مردم مساوی با بی نیازی است. تحف العقول، ص279
عقیق:وایت را از کتاب تحف العقول منتشر می کند:‌
عن علی بن الحسین(ع) قَالَ: طَلَبُ الْحَوَائِجِ إِلَى النَّاسِ مَذَلَّةٌ لِلْحَيَاةِ وَ مَذْهَبَةٌ لِلْحَيَاءِ وَ اسْتِخْفَافٌ بِالْوَقَارِ وَ هُوَ الْفَقْرُ الْحَاضِرُ وَ قِلَّةُ طَلَبِ الْحَوَائِجِ مِنَ النَّاسِ هُوَ الْغِنَى الْحَاضِرُ.
امام سجاد علیه السلام فرمود: درخواست کردن نیازها از مردم موجب خواری در  زندگی  و از بین رفتن حیا و سبکی شخصیت  می شود و این کار مساوی با فقر است و کم کردن درخواست از مردم مساوی با بی نیازی است.

پی نوشت:
تحف العقول، ص279
منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین