عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
در محضر بهجت؛
آیت الله بهجت گفتند: «جامعه توحیدی باید طوری باشد که اگر جایی از آن آسیب دید، جاهای دیگر بی‌تفاوت نباشند.»
 عقیق:حضرت آیت الله بهجت درباره ویژگی جامعه توحیدی می‌گوید: آیا ما این طور هستیم که در شادی و غم با ائمه (ع) شریک باشیم؟، آیا امکان دارد شیعه باشیم و یک شب بگذرد و برای نابودی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) دعا نکنیم؟، و یا دعای ما صمیمی نباشد؟
ایشان می‌گویند: آیا هیچ نگران هستیم؟ این جور متدین هستیم؟ اگر به راستی شیعیان کسانی هستند که: «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا»، برای شادی ما شاد و برای ناراحتی ما محزون می‌شوند؛ آیا ما این طور هستیم؟؛ اگر دعاهای مقرون به اشک داشتیم، پیش می‌بردیم، و اگر می‌مردیم و شهید می‌شدیم، مقصود حاصل می‌گشت؛ الان برادران و خواهران دینی ما در فشار و ناراحتی به سر می‌برند، و ما اینگونه راحت و بی‌تفاوت نشسته‌ایم، پس اگر روزی ما در فشار و ناراحتی به سر بریم و آن‌ها راحت باشند عیبی ندارد!، درحالی که جامعه توحیدی باید طوری باشد که اگر جایی از آن آسیب دید، جاهای دیگر بی‌تفاوت نباشند.
آیت الله محمد تقی بهجت در ادامه افزودند: قطعا آنان که در دعا راستگو، و مهموم به هم اهل‌بیت (ع) و مستبشر به سرور آنان هستند، مبصرات و مشاهداتی دارند، و قطعا مثل ما چشم بسته و نابینا نیستند. خدا نکند که برای تعجیل فرج امام زمان (عج) دعا کنیم ولی کارهایمان برای تبعید فرج آن حضرت باشد.
 

پی نوشت:
در محضر بهجت، ص230
منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین