عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
تندیس شهید حججی رونمایی شد
علی‌اصغر یوزباشی که تندیس شهید مدافع حرم محسن حججی را طراحی و ساخته است، در مراسم رونمایی از این اثر گفت: همه ما می‌خواهیم شهید حججی باشیم، اما جا ماندیم، حالا سعی می‌کنم آن را به شیوه هنری ادامه دهم.
 عقیق:مراسم رونمایی از تندیس شهید محسن حججی اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی با حضور وی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد.

این تندیس برنزی در اندازه‌های طبیعی ساخته شده و تا یک هفته در نگاه‌خانه حوزه هنری در معرض نمایش قرار دارد.

یوزباشی درباره انتخاب تصویر شهید حججی اظهار داشت: با کمک پسرم، تمام عکس‌های موجود از شهید را در اینترنت دیدم و به این عکس خندان رسیدم و از آن خوشم آمد. نمی‌توانم چرایی آن را بگویم، خواست هر کسی یک چیز است، این تصویر هم آن چیزی بود که من می‌خواستم.

وی افزود: قالب را با خمیر ساختم و اکنون تندیس از گچ ساخته شده است، چون خودم نمی‌توان هزینه ساخت آن را با برنز تقبل کنم. اگر حوزه تأمین هزینه کند، با هر متریالی قابل ساخت است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره مدت زمان ساخت این تندیس گفت: ساخت مدلاژ حدود دو هفته و قالبگیری هم تقریباً یک هفته طول کشید. در مجموع؛ حدود 20 روز ساخت این اثر زمان برده است.

یوزباشی که در کارنامه هنری خود طراحی، اجرا و نصب پرتره‌های شهید دستغیب (خیابان شهید دستغیب تهران 1390)، قیصر امین‌پور (پارک لاله 1390) و فرج‌الله سلحشور (جشنواره فیلم مقاومت 1395) را داراست، با تأکید بر اینکه همه ما می‌خواهیم شهید حججی باشیم، ادامه داد: این سخنم یعنی اینکه اگر من هم آن زمان بودم، همین کاری را که ایشان کرد انجام می‌دادم، چون باور دارم باید این مسیر را ادامه می‌دادم، اما جا ماندیم، حالا سعی می‌کنم آن را به شیوه هنری ادامه دهم.

* تکثیر تندیس شهید حججی و ارائه به مراکز استان‌ها

شجاعی طباطبایی هم در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که تندیس شهید حججی کجا نصب خواهد شد، اظهار داشت: این تندیس را تقدیم به نجف‌آباد زادگاه این شهید بزرگوار خواهیم کرد و با تشخیص مسئولان شهر، هر جا که صلاح بدانند نصب خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: در واقع با ساخت این تندیس به شهید حججی که مقام معظم رهبری از ایشان با عنوان حجت خدا در مقابل چشم همگان یاد کردند، خواستیم ادای دین کرده باشیم.

وی درباره شیوه ارائه تندیس اظهار داشت: پس از ساخت شکل مومی و قالب‌گیری کار، تندیس می‌تواند با مواد مختلف ارائه شود که قطعا شکل فاخر کار «برنز» است. بنا داریم این تندیس تکثیر و در تمامی مراکز استان‌ها ارائه شود.

شجاعی طباطبایی در پایان اظهار داشت: حضور صورت خندان شهید حججی می‌تواند مفهوم مقاومت را در اوج صلابت به نمایش بگذارد و قطعا مخاطبان می‌توانند از این اتفاق تأثیر بگیرند. قطعاً فرهنگ مقاومت و ایثارگری شهید حججی باید ادامه پیدا کند و 5 هفته است که به شکل‌های مختلف تجسمی در نگاه‌خانه حوزه هنری ظهور و بروز دارد. بنا داریم این حرکت ادامه پیدا کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین