عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
دبیر شورای معارف سیما خبر داد
دبیر شورای معارف سیما از راه اندازی سیمای اربعین (عطر اربعین) از ۸ آبان ماه خبر داد.
عقیق: نشست خبری راه‌اندازی سیمای اربعین صبح امروز با حضور محمد حسین محمدزاده دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن سیما، مهدی توکلی‌زاده مدیر روابط عمومی سیما و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست محمدزاده جزئیاتی پیرامون آغاز به کار سیمای اربعین ارائه و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر شبکه قرآن ارائه داد و گفت:  به منظور پخش اتفاقات ویژه رویداد عظیم اربعین برای مخاطبان، سیمای اربعین از تاریخ 8 آبان مصادف با 10 صفر راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: شعار امسال برنامه های اربعین شبکه های مختلف سیما «احب الله من احب حسینا» است. سخنرانی‌ها و مداحی‌های مناسب از جمله اقداماتی است که به سایر شبکه‌های تلویزیون در این ایام توصیه شده است. امسال به جهت بالا بودن تعداد زائران اربعین، بنابر مصوبات شورای عالی اربعین، بنا نداریم شورآفرینی کنیم و بنا نیست تهییج‌آفرینی کنیم اما اطلاع‌رسانی صحیح، تبیین و تبلیغ، جزو اصلی وظایف رسانه ملی است که نسبت به آن اقدام می‌کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از برقراری ارتباط‌های زنده از نقاط داخل کشور تا شهر کربلا در مراسم اربعین خبر داد و گفت:‌ مهران، خسروی، شلمچه و چزابه شامل این مسیرها خواهند بود.

محمدزاده در بخشی از این نشست به تشریح برنامه‌های جدید شبکه‌ قرآن و معارف سیما پرداخت که قرار است در ربیع‌الاول به روی آنتن بروند.

وی درباره دلایل توقف برنامه «شب آسمانی»که به بررسی شبهات می‌پرداخت، اظهار کرد:‌ برنامه «شب آسمانی» دو سال قبل پیش از آنکه بنده در مدیریت این شبکه حضور یابم متوقف و پرونده آن بسته شد و دلیل بسته شدن آن را هم نمی‌دانم. اما شبکه قرآن و معارف سیما همواره بر اساس نیاز مخاطبان، در طول این دو سال برنامه‌های متعددی را برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مختلف در دستور کار خود قرار داده‌ است و در حال حاضر نیز برنامه جدیدی در این راستا و در پاسخ به شبهات مخاطبان در حال تدارک است که قرار است در آن از زبده‌ترین کارشناسان مذهبی در قم و تهران استفاده شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شبکه معارف تا چه میزان پاسخگوی نیاز دینی و مذهبی مخاطبان است و در مقابل برنامه‌های معاندی که علیه شیعه در شبکه‌های دنیا ساخته می‌شود، برنامه دارد، اظهار کرد:‌ شبکه قرآن و معارف سیما در طول این دو سال برنامه‌های متعددی را ویژه پاسخگویی به شبهات به روی آنتن برده است اما در ارتباط با برنامه‌هایی که در خارج از ایران علیه شیعه ساخته می‌شود باید مراقب بود. چرا که ما گفتمان عقیدتی در کشور را برای مخاطبان داخل کشور مد نظر داریم. بنابراین پرداختن به برخی موضوعاتی که در شبکه‌های خارجی مطرح شده و در جامعه ما سوال و شبهه‌ای ایجاد نکرده است، ضرورتی ندارد.

محمدزاده پخش برنامه‌ی مرتبط به پاسخگویی به نیازهای دینی و مذهبی مخاطبان را از ابتدای زمستان اعلام کرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با ویژه برنامه مناسبت اربعین حسینی مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود، بالغ بر دو میلیون ایرانی عازم این سفر شوند. دراین میان وظیفه صداوسیما و بویژه شبکه قرآن و معارف سیماست که بتواند با عمق‌شناسی به درک بهتر این واقعه و فلسفه زیارت اربعین بپردازد چرا که لازم است مخاطبان در این مقوله با یک اندیشه ناب و عمیق‌تری نسبت به درک مسائل عاشورا و اربعین قدم در این راه معنوی بگذارند.

او با اشاره به فراهم کردن فضای اطلاع‌رسانی مراسم اربعین نیز گفت: شبکه قرآن و معارف سیما درباره رعایت بهداشت فردی، عمومی، نحوه عبور از مرزها و ورود و خروج این اجتماع عظیم و بسیاری از اطلاعاتی که مخاطبان قبل از تشرفشان دریافت کنند، شبکه قرآن و معارف سیما برنامه پخش خواهد کرد. از طرفی علاقه‌مندی مخاطب را در مراسم اربعین آنقدر دیدیم که وظیفه خودمان دانستیم که فضای مناسب‌تری را از لحاظ بصری در اختیار مخاطبان قرار دهیم. بنابراین با یک دورخیز ۱۰ روزه از دوشنبه هفته آینده (دهم صفر) فضای تلویزیون به نام سیمای اربعین پوشش خواهد یافت که شبکه قرآن و معارف سیما از ساعت شش بامداد تا ساعت ۲۳ در بخش‌های مختلف، فضاهای مختلفی که مربوط به این اجتماع عظیم است را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در تشریح برنامه‌های ویژه مراسم اربعین حسینی در شبکه قرآن و معارف سیما گفت: این برنامه‌ها در چهار بخش چهار ساعته به روی آنتن خواهند رفت که شامل فضای اطلاع‌رسانی،‌ ارتباط زنده باچهره‌های قرآنی و اطلاع‌رسانی توسط ۱۲ کمیته که کمیته امنیت و بهداشت شامل آن است، خواهد بود.

محمدزاده همچنین از آیتم‌هایی مربوط به حوزه کودک و نوجوان در این شبکه به مناسبت ایام اربعین خبر داد و گفت: ‌کارکرد آموزشی هم در این ایام برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. همچنین آموزش زبان عربی با لهجه عراقی در راستای آموزش زائران و مخاطبانی که در این ایام به کربلا سفر می‌کنند از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیماست.

او همچنین از پخش مستندهای فاخر در ایام اربعین خبر داد و گفت: برخی از این مستندها برای اولین بار به روی آنتن می‌روند و برخی دیگر نیز بازپخش خواهند شد.

محمدزاده در بخش پایانی این نشست برنامه‌های در دست تولید این شبکه پس از ایام صفر را نیز اعلام کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگ تلاوت، الحان آسمانی، تلالو، آوای نور و تولید تلاوت اذان‌گاهی، تولید ۱۰۰ قطعه تلاوت جدید ویژه نوجوانان و جوانان، پخش برنامه‌ای ویژه بهترین و ناب‌ترین تلاوت قاریان جوان به همراه کارشناسی، برنامه زبان قرآن، نوگلان قرآنی، برنامه لایحه، نیمرخ قرآنی و آموزش احکام نوجوانان قرار است از ابتدای ماه ربیع‌الاول به روی آنتن بروند.

او همچنین از برپایی جشنواره فیلم کوتاه ۱۱۴ ثانیه در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: گپ و گفت با فیلمسازان و صاحبان طراحان فیلم‌های کوتاه از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش سریال جدید در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: این سریال به زودی با اطلاع‌رسانی به روی آنتن خواهد رفت.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین