عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی:
علی عظیمی گفت: تولید کتاب «اربعین مرثیه» از سال 1394 کلید خورده، ولیکن به دلیل نبود بودجه کافی در بنیاد دعبل خزاعی، در میانه راه متوقف شده است.
عقیق:علی عظیمی رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی در گفتگویی در آستانه اربعین حسینی، در خصوص چاپ و نشر کتاب «اربعین مرثیه» گفت: از سال ۱۳۹۴ تا اکنون اشعار مراثی هزار سال گذشته، زیر نظر هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی با مدیریت محسن حسام مظاهری رقم خورده است و دوستانی مانند محمد رضا سنگری، مهدی امین فروغی، سید علی سادات رضوی و میثم غضنفری مدیر عامل این بنیاد، دخیل هستند.

وی با اشاره به محتوای کتاب «اربعین مرثیه» درباره زمان چاپ و انتشار این محصول فرهنگی تصریح کرد: تولید این کتاب از سال ۱۳۹۴ کلید خورده است و تا امروز به خوبی جلو رفته، ولی، چون بیشترین بودجه بنیاد دعبل خزاعی در حوزه مداحان اهل بیت (ع) صرف می‌شود، فعلا دستمان برای چاپ و انتشار «اربعین مرثیه» خالی است و امیدوارم با پیدا کردن حامی مالی بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم تا به برکت نام اباعبدالله الحسین (ع)، در اربعین حسینی، «اربعین مرثیه» را به چاپ برسانیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی، درخصوص محتوای کتاب «اربعین مرثیه» افزود: مدح و مداحی اهل بیت (ع) رخدادی است که سابقه آن به هزاران سال گذشته باز می‌گردد و ما با نگاهی به این اعصار، درمی یابیم که اشعار فاخر و غنی در زمینه نوحه، مرثیه و ... داریم.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه از قرن چهارم به بعد، منابع قابل اعتنایی در زمینه اشعار اهل بیت (ع) داریم، درباره داوری ادوار مختلف این اشعار آیینی اظهار کرد: ما تلاش کردیم، اشعار ۱۰۰۰ سال گذشته را با حضور ۲۳ داور که ۱۸ نفر از آن‌ها فقط شعر‌های دوره بعد از انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنند، امتیازدهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از بین همه اشعار، ۴۰ شعر با نظر داوران شناسنامه دار و از نظر محتوایی بررسی شده اند، بیان کرد: همه شعر‌هایی که تا امروز در هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی، بررسی شده است به خصوص ۴۰ اشعار برتر، بر طبق نظر کارشناسی داوران، همه شناسنامه دار هستند و از نظر محتوایی به صورت کامل بررسی شده اند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی با نگاهی به متفاوت بودن اشعار اهل بیت (ع) در بعد از انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، روند یکنواختی در اشعار اهل بیت (ع) وجود داشت، اما بعد از پیروزی انقلاب با توجه منابع و ماخذی که در دسترس بود، این قِسم از اشعار نیز مخاطبان خود را پیدا کردند.

عظیمی در پایان یادآور شد: همان‌گونه که کار علمی و پژوهش در زمینه اشعار آیینی در صدر بیانات مقام معظم رهبری است، امیدوارم ما در بنیاد دعبل خزاعی بتوانیم توجه‌ای دقیق و آکادمی به این مجموعه از فعالیت‌ها در کشور داشته باشیم.


منبع:باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین