عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این که تمام مذاهب گروه های مختلف اسلامی در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی از سرتاسر جهان شرکت می کنند، گفت: باید زائران وحدت شیعه و سنی را در این سفر مورد توجه ویژه قرار دهند.
عقیق:مجتبی اوحدی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با گزارش عملکرد کمیته فرهنگی اعزام زائران اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از نکاتی که همواره باید مورد توجه زائران قرار گیرد آن است که آنان بایستی وحدت شیعه و سنی را در این سفر مدنظر قرار دهند.

وی افزود: زائران اربعین باید در طول مدت اقامت خویش در کشور عراق و اماکن زیارتی این کشور، از هرگونه حرف یا حرکتی که به منزله اهانت تلقی شود جدا پرهیز نمایند.

حجت الاسلام اوحدی ضمن اشاره به حضور گسترده زائران اربعین در سفر مذکور و شلوغی زیاد، بیان کرد: توصیه می‌شود بانوان مسن در این راهپیمایی شرکت ننموده و بانوان جوان نیز باید همراه با محارم خود شرکت کنند.

وی در ادامه با بیان این که سفر زیارتی اربعین بیشتر ثواب پیاده روی را دارد، متذکر شد: امکان ورود به حرم، توقف طولانی و زمینه زیارتی در این سفر وجود ندارد، لذا زائران باید از توقف طولانی در حرم‌ها خودداری کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: فتوای مراجع و از جمله آیت الله سیستانی آن بوده که این سفر آلوده به معصیت نشود.

حجت الاسلام اوحدی اضافه کرد: نظر مراجع بر آن است که که زیارت کربلا منحصر به اربعین نیست و بعد از روز اربعین و پس از آن نیز می‌توان به زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت.

وی با تاکید بر این که زائران باید در کشور عراق از افعال اهانت‌آمیز جدا پرهیز نمایند، تبیین کرد: زائران توجه داشته باشند که وهابیت و شبکه‌های ماهواره در خصوص راهپیمایی بزرگ اربعین بسیار حاشیه‌سازی می‌کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این که زائران باید بحث نظافت را رعایت کنند، مطرح کرد: یکی از مهمترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع)، نماز اول وقت بوده وزائرین اربعین باید نماز خود را اول وقت بخوانند.

 حجت الاسلام اوحدی اظهارداشت: گذرنامه زائران نیز بایستی حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

وی از جمع آوری تمام مواکب عراق در بعد از ظهر روز اربعین خبر داد و افزود: بعد از آن زائران باید پول کافی را برای تهیه غذا و سایر ملزومات داشته باشند.

وی با تاکید بر این که در این سفر زائران نباید صرفاً به عنوان یک پیاده‌روی شرکت کنند، متذکر شد: آنان باید با هدف آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) در این راهپیمایی حضور یابند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین