عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
یکی از متصدیان قدیمی مسجد جمکران ماجرای حضور سیدحسن نصرالله در مسجد جمکران پس از جنگ ۳۳ روزه را بیان کرد.
عقیق: به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان گفت‌وگویی خواندنی با حجت‌الاسلام محمدجواد زارعی از متصدیان قدیمی مسجد جمکران داشته‌ایم که خواندنش خالی از طف نیست.

 در ابتدا کمی در مورد مسجد جمکران و شکل‌گیری آن برایمان نقل کنید.

مسجد مقدس جمکران در شب 17رمضان سال 373 به امر امام زمان(عج) بنا شده که 1061سال از احداث آن می‌گذرد البته در ابتدا مسجد کوچک 60 تا70 مترمربع بود در طول سال‌ها به دلیل حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله آسیب دیده بود و چندین بار مرمت و بازسازی شده است و همواره مأمن بزرگان و علمای مسلمان بوده است. مسجد مقدس جمکران به‌ قدری دارای اهمیت است که نمازخواندن در آن مانند اقامه نماز در خانه خداست.


از چه زمانی مسجد جمکران رسانه‌ای شد و به غیر از خواص برای عموم هم شناخته شد؟

از سال 1377 اولین کلیپ‌های تلویزیونی توسط معاونت مسجد ساخته شد؛ کلیپ‌ها به همراه اشعاری که برای امام زمان(عج) خوانده شده بود تنظیم و ساخته می‌شدند و به صداوسیما هدیه می‌گردید تا زمینه شناخت عمومی از این مسجد مقدس و با ارزش برای همگان فراهم شود و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی بینندگان تلویزیونی روبه‌روشد به‌ صورتی‌که تلفن‌های زیادی از نقاط مختلف داشتیم که از ما درباره مسجد سؤال می‌کردند و اطلاعات بیشتری می‌خواستند وکم‌کم بستر رفت و آمدها به این فضای معنوی بیشتر شد.


چه شخصیت‌های مهمی از سرتاسر دنیا به مسجد جمکران آمده‌اند؟

به غیر از بزرگان و مراجع داخل کشورمان به‌خصوص حضرت آقا، ‌ما همیشه میزبان شخصیت‌های مختلف دنیا زائر داشته‌‌ایم از کشورهای عراق، ‌عربستان، حوزه خلیج‌فارس، ‌اروپا و امریکا چه شیعه و چه غیرشیعه اینجا آمده‌اند افرادی مانند سیدحسن نصرالله که از بعد ازجنگ 33 روز به توصیه حضرت آقا برای گشایش امور به زیارت جمکران آمده یا چند سال پیش وزیر بهداشت کشور مالزی یا بنگلادش (دقیق خاطرم نیست) این خانم چند روزی کار را رها کرده و برای بیتوته و عبادت به مسجد جمکران آمده بود و بسیاری از شخصیت‌های دیگر که هربار به مسجد جمکران آمده‌اند.



مسجد جمکران دارای کرامات و معجزات زیادی بوده است آیا آماری از این کرامات دارید؟

درگذشته کرامات حقیقی ثبت و ضبط می‌شد اما کم کم به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده افراد ناباب از این کرامات و تهمت خرافه‌گرایی زیاد به آن پرداخته نمی‌شود اما همیشه زائران حضرت به فراخور معرفت مشمول کرامات بوده‌اند.

چه توصیه‌ای به زائران مسجدمقدس جمکران دارید؟

از حضور در مسجد و انجام اعمال با حضور دل غافل نشوند زیرا امام حی و ناظر بر آنها هستند به‌خصوص ذکر صلوات پایانی نماز را با خلوص بخوانند که بسیار کارساز است.

 سالانه چه تعداد زائر به مسجد جمکران مشرف می‌شوند؟

در سال حدود 17میلیون زائر و نمازگزار در نقاط مختلف کشور و سرتاسر دنیا به مسجد مقدس جمکران می‌آیند.

 بیشترین زائران از کدام شهرهای کشور هستند؟

از همه جای کشورحتی دورافتاده‌ترین نقاط به مسجد برای نماز و عبادت می‌آیند اما از اصفهان بیشترین و سازماند‌هی شده‌ترین زائران را داشته‌ایم.


منبع: روزنامه جوان

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین