عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۰
معاون فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری جشن نیمه شعبان در 2400 امامزاده در سراسر کشور خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام احمد شرف‌خانی در نشست خبری امروز که در سازمان اوقاف برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان گفت: این کنگره با محورهای نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امامزادگان و همچنین توسعه هنر اسلامی در امامزداگان، 20 و 21 شهریور ماه در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.


وی اضافه کرد: فراخوان ارسال مقالات به این کنگره ابلاغ شده و اندیشمندان از سراسر جهان می‌توانند تا 15 مرداد مقالات خود را از طریق سایت سازمان اوقاف ارسال کنند.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف همچنین از رونمایی پورتال جامع امامزادگان در این کنگره خبر داد و گفت: در روز برگزاری کنگره از پورتال جامع امامزداگان رونمایی می‌شود که در این پورتال تمام امامزادگان کشور معرفی شده‌اند.


شرف‌خانی دیگر برنامه‌های این کنگره را رونمایی کتاب کرامات امامزداگان، رونمایی از کتاب منتخب زیارت امامزادگان و همچنین انتشار آلبوم تصاویر از امامزادگان و نیز انتشار کتاب ویژه مقالات این کنگره عنوان کرد.


وی در ادامه گفت: در این کنگره نشان خادمین افتخاری به خادمان امامزادگان اهدا می‌شود.


طرح تابستانی نشاط معنوی در 1430 امامزاده برگزار می‌شود


معاون فرهنگی سازمان اوقاف در ادامه از برگزار طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در 1430 امامزاده در کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهینه‌سازی اوقاف فراغت تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی و معرفتی جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.


شرف خانی ادامه داد:‌ طرح نشاط معنوی شامل برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، آموزشی، مهارتی و اردویی است که از 8 تیر ماه تا پایان مرداد ماه برگزار می‌شود.


وی گفت: این طرح در بیش از 150 امامزاده در طول سال نیز برگزار می‌شود و ویژه مقاطع مختلف تحصیلی است.
 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف در خصوص هزینه‌های این طرح گفت: 90 درصد برگزاری کلاس‌ها در این طرح رایگان است و ما فقط به برخی امامزادگان ابلاغ کرده ایم که می‌توانند تا سطح 10هزار تومان هزینه دریافت کنند.


شرف خانی یادآور شد: ما 8051 بقعه متبرکه در کشور داریم که فقط 1433امامزاده شامل 68 امامزاده ویژه خواهران، 85 امامزاده ویژه برادران و حدود 1280 امامزاده نیز به صورت تلفیقی این طرح را برگزار می‌کنند.


وی اضافه کرد: زمان ثبت‌نام در این طرح تا 8 تیر ماه است.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف همچنین از برگزاری برنامه های نیمه شعبان توسط اوقاف خبر داد و گفت: در نیمه شعبان حدود 2400 امامزاده جشن این روز را با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخ به شبهات برگزار می‌کنند؛ همچنین احیای شب نیمه شعبان را در بسیاری از امامزادگان شاخص کشور برگزار خواهیم کرد.


منبع:خبرگزاری دانشجو

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین