عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کتاب «مروری بر مقتل سیدالشهدا(ع)» به بهانه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در کلام استاد حسین انصاریان در ۱۵۸ صفحه به رشته تحریر در آمد.
عقیق:به بهانه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان کتاب مروری بر مقتل سیدالشهدا(ع) در کلام استاد حسین انصاریان که در 158 صفحه به رشته تحریر در آمده است.

کتاب مروری بر مقتل سیدالشهدا(ع) با عنوان «حسین جان» در واقع تلخیصی از سخنرانی‌های استاد انصاریان است که در راستای اهداف الهی و خدمات به اهل بیت(ع) افزون بر استفاده از سخنرانی‌های پر بار و عالمانه استاد محقق حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب در قالب 21 جلسه سخنرانی پیرامون امام حسین(ع)، کربلا، عاشورا، قیام، شقی‌ترین دشمنان دین مطالب ارزشمندی را ارائه کرده است.

شأن و شخصیت امام حسین و اهل بیت(ع) و اهمیت روضه و گریه بر امام حسین(ع)،  سفر حضرت مسلم بن عقیل به شهر کوفه و شهادت ایشان، ورود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران و اهل بیت(ع) به سرزمین کربلا، در شب عاشورا چه گذشت؟، شهادت حضرت مسلم بن عوسجه، شهادت حضرت حبیب بن مظاهر، پیوستن زهیر بن قین به کاروان حسینی در مسیر کربلا و چگونگی شهادت ایشان، پیوستن حضرت حرّ به کاروان حسینی، توبه و شهادت ایشان، اجازه گرفتن حضرت قاسم(ع) برای رفتن به میدان و نحوه شهادت ایشان، به میدان رفتن آینه تمام نمای پیامبر(ص) حضرت علی اکبر(ع) و شهادت ایشان از عناوین خواندنی این کتاب است.

مخاطبین همچنین می‌توانند مطالب دیگری از جمله شهادت کودک شیرخوار سیدالشهدا(ع) حضرت علی اصغر(ع)، شهادت قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع)، به میدان رفتن حضرت سیدالشهدا(ع) و شهادت ایشان، بازگشت ذوالجناح به خیمه‌ها، وقایع شام عاشورا و آتش زدن خیمه‌ها، اسارت حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) و حرکت آنان به شهر کوفه، مجلس ابن زیاد لعنة الله علیه، در دیر راهب نصرانی بین مسیر کوفه و شام مورد مطالعه قرار دهند.

ورود کاروان اسرا به شهر شام، در خرابه شام چه گذشت؟ چگونگی شهادت سه ساله امام حسین(ع)، در دربار یزید لعنة الله علیه چه گذشت؟، خواب حضرت سکینه، بازگشت اهل بیت(ع) به کربلای معلی در روز اربعین، بازگشت اهل بیت(ع) به حرم رسول الله، مدینه النبی(ص) از جمله دیگر مطالب خواندنی این کتاب گرانسنگ است.

علاقه‌مندان می توانند برای تهیه این کتاب علاوه بر فروشگاه‌های معتبر فرهنگی با شماره 09196522024 تماس بگیرند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین