عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
نماز ظهر عاشورا همراه با عزاداری عاشورای حسینی در کوالالامپور مالزی برگزار شد.
عقیق: نماز ظهر عاشورا همراه با عزاداری عاشورای حسینی در کوالالامپور مالزی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در روز یکشنبه 9 مهرماه در محل سالن فرهنگی MCAکوالالامپور مالزی برگزار شد.
در این برنامه در فضای معنوی و با یاد مظلومیت و غربت امام حسین (ع) و یاران وفادارش با حضور  ایرانیان مقیم مالزی دانشجویان ،دانش آموزان ،اساتید ومعلمان و بازرگانان و همچنین با حضور سرکار خانم افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و علی محمد سابقی رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از کارگزاران نظام برگزار شد در ابتدای برنامه  پس از قرائت قرآن و زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت اقای خلیل خانی زاد ،سخنران اعزامی از ایران "حجه الاسلام حاتم پوری کرمانی " ضمن تسلیت شهادت حضرت ایاعبدالله الحسین در سخنانی در خصوص اهمیت و جایگاه عاشورا اظهار داشت: خداوند عالم در قرآن به انسان وعده پاداش داده به آنها که با جانها و مالهای خود در راهش جهاد و مبارزه می کنند .
وی افزود: امروز قرنها از حماسه عاشورا سپری شده و عزیز زهرا ( س ) از همه سرمایه زندگی خود برای حاکم کردن دین خدا گذشت، و پروردگار هم حتی گریه برای حسین ابن علی علیه السلام را سزاوار پاداش دانسته است .
سخنران مراسم عاشورای حسینی در کوالالامپور اضافه کرد: واقعیت اینکه ذات اقدس الهی برای کسی که در راهش جانفشانی کند، چندین برابر پاداش پیش بینی کرده و امام حسین علیه السلام چنانچه ایثار و ازخودگذشتگی نکرده بود، چیزی به اسم اسلام باقی نمانده بود .
وی خطاب به شرکت کنندگان در مراسم روزعاشورا خاطرنشان کرد: رشد فناوری در عرصه های مختلف امکان دستیابی به تازه های علم و دانش را فراهم ساخته و باید مسلمانان ضمن ارتقای آگاهی های خود، برای رشد علمی کودکان نیز گام بردارند وفرامین دین را از اهل بیت پاک و معصوم الگو برداری کنند.
حاتم پوری توصیه کرد: یک مسلمان باید به دینداری خود ببالد و افتخار کند که پیرو مشی سرور و سالار شهیدان است.
وی در این سخنان با اشاره به جایگاه شهید حججی گفت: سالیان متمادی جنگ ها و کشته هایی از مردم مختلف جهان ثبت شده، اما خداوند عالم به برخی از شهدا جایگاهی ویژه می دهد . شهید حججی نیز با پیروی از راه سرور شهیدان در این مسیر خلوص زیادی داشت . وی حتی پای پدر و مادر را قبل از عزیمت برای دفاع از حرم بوسید و از این رو بسیار عزتمند است.
مداحی و ذکر مصیبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط اقای خلیل خانی زاد از مداحان اهل بیت اعزامی از ایران و سینه زنی توسط علاقمندان خاندان عصمت طهارت ادامه ایم برنامه معنوی بود.
در پایان این برنامه عزاداران حسینی پس از شرکت در مراسم عزاداری عاشورای حسینی به یاد اقامه نماز ظهر عاشورای امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا ، نماز شکوهمند ظهر و عصر را به جماعت برگزار کردند
قابل ذکر است مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تا شب هشتم محرم در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار گردیده سپس به دلیل افزایش جمعیت علاقمندان به مرکز فرهنگی MCA منتقل گردید
همچنین همزمان با برنامه های فرهنگی و مذهبی هیات ایرانیان مقیم مالزی در منطقه امپنگ کوالالامپور ، هیات دانشجویی محبان الرسول منطقه سردانگ کوالالامپور نیز با حضور علاقمندان خاندان عصمت و طهارت و سخنرانی روحانی اعزامی از ایران حجه الاسلام صافی برگزار گردید  .
قابل ذکر است مراسم عزاداری و سینه زنی عاشقان اباعبدالله الحسین در هیات آل یاسین شهر جوهور  با سخنرانی حجه الاسلام ایمانی مقدم و در شهر پینانگ نیز با سخنرانی حجه الاسلام صادقیان  برگزار شد .
منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین