عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مفتي سوريه گفت: وهابي گري فقط نزد مسلمانان نيست، اين طرز تفكر در مسيحيت نيز هست.
عقیق: شيخ «احمد بدرالدين حسون» در مصاحبه با خبرگزاري اينترفاكس درمورد خطر ناشي از «وهابيت» هشدار داد و گفت: برخي از عناصري كه با نظام سوري درگير شده اند، از قرقيزستان، چچن، تركمنستان و تاجيكستان به سوريه آمده اند، اين عناصر، مسيحي‌ها و غير مسلمانان را هدف قرار نمي‌دهند، بلكه هر شخصي را كه با غرب همراه نباشد، هدف قرار مي‌دهند زيرا موسسه هايي كه آن‌ها را ساماندهي كرده و به كار گرفته اند، در لندن و نيويورك هستند، نه رياض و دوحه.

وي ابراز داشت: گروه‌هاي بزرگي از اين عناصر كه از كشورهاي مشترك المنافع به سوريه آمده اند، در كسوت طلاب و دانشجويان درآمده و در اين كشور آموزش ديده اند و وقتي برگردند، در تروريسم تخصص يافته اند نه در پزشكي و منهدسي و علوم ديني.

مفتي سوريه تاكيد كرد: تفكر وهابيت و وهابي گري بايد به مردم شناسانده شود، آن گاه اين مردم هستند كه براي تحريم اين تفكر و رويكرد تصميم گيري خواهند كرد. زيرا اگر كالاي فاسد (تاريخ مصرف گذشته) را بدون توضيح ممنوع كنيم، نتيجه معكوس خواهد داد و مردم را به خود جذب خواهد كرد، اما اگر تفكر آن‌ها به مردم شناسانده شود، خود مردم آن‌ها را كنار خواهند گذاشت.

وي تصريح كرد: وهابي گري فقط نزد مسلمانان نيست، اين طرز تفكر در مسيحيت نيز نزد برخي طايفه‌هاي پروتستان و برخي از ارتودكس‌ها و حتي برخي از كاتوليك‌ها نيز وجود دارد و اين افراد از فكر بسته اي برخوردارند.

احمد حسون با يادآوري بازديد خود از يك كليساي پروتستان خاطر نشان كرد: در اين ديدار درباره مذاهب كاتوليك و ارتودكس صحبت كردم كه كشيش از من خواست درباره اين مذاهب حرف نزنم چون آن‌ها از دين مسيحيت خارج شده اند. من اين شخص را يك وهابي پروتستاني يافتم زيرا او نمي‌تواند انديشه غير از خود را بپذيرد. اين در حالي است كه دين در اصل در خدمت انسان است نه عكس آن.

مفتي سوريه در پايان پايه‌هاي وهابيت را سه اصل دانست: جمود و ديكتاتوري فكري، تحقير ديگران و اين كه خود را فرقه نجات يافته مي‌پندارند.

منبع:العالم
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین