عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در واكنش به خبرهايی مبنی بر كاهش سهميه يا تأخير در اعزام زائران حج تمتع، گفت: تاكنون به صورت رسمی مطلبی به ما اعلام نشده است؛ 100 درصد كاروان‌های حج تمتع نيز تكميل و اعزام‌ها از پنجم ذی‌القعده آغاز می‌شود.
عقیق: بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌های عربستان، مقامات عربستان سعودی به دليل انجام ساخت‌وساز در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی(ص) و جلوگيری از ازدحام شديد به سبب طرح‌های توسعه در حرم شريف مكی، از حجاج كشورهای مختلف خواسته‌اند برای ادای حج تمتع ديرتر به عربستان وارد شوند.

از سوی ديگر شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ، مفتی كل عربستان و رئيس شورای علمای ارشد اين كشور اعلام كرده است: تصميم دولت عربستان برای كاهش تعداد حجاج و عمره‌گزاران برای مدت چند سال محدود (دو يا سه سال) يك مسئله ضروری است و بايد اجرا شود، چرا كه در طولانی مدت منافع امت را محقق می‌كند.

اين مفتی عربستان از همه كشورهای جهان خواسته است تا از تصميم دولت سعودی برای كاهش تعداد حجاج و عمره‌گزاران تبعيت و برای اجرای طرح‌های توسعه همكاری كنند.

در همين راستا غلامرضا رضايی، معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌و‌‌گو با ايكنا در همين خصوص اعلام كرد: رسماً چيزی به ما اعلام نشده است.

وی در مورد زمان آغاز اعزام زائران به حج تمتع، گفت: دولت عربستان اعلام كرده است، زائران ايرانی از روز پنجم‌ ذی‌القعده برای ادای مناسك حج می‌توانند وارد عربستان شوند كه ما نيز بر اساس همين تاريخ برنامه‌ريزی‌های اعزام زائران را انجام داده‌ايم و تاكنون دستور كتبی مبنی بر اعزام ديرتر زائران صورت نگرفته است.

رضايی با اشاره به اينكه دولت ايران ترجيح می‌دهد زائران خود را ديرتر به عربستان ببرد و مدت كمتری زائران خود را در عربستان نگه‌ دارد، گفت: طول اعزام زائران با توجه به دستورالعمل عربستان 30 روز است در حالی كه درخواست ما اعزام 20 روزه زائران بوده است.

وی از تكميل 100 درصدی كاروان‌ها حج تمتع و تشكيل بيش از 560 كاروان خبر داد و گفت: حتی بيش از تعداد ظرفيت ثبت‌نام صورت گرفته است بر همين اساس اعلام كرده‌ايم افرادی كه هنوز پول خود را واريز نكرد‌ه‌اند، ممكن است از گروه‌های اعزامی سال جاری حذف شوند.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین