عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی عنوان کرد:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عشق پاک سیدالشهدا( ع) را رمز اصلی پیروزی جبهه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس دانست.
عقیق: حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی در مراسم دومین شب عزاداری سید الشهدا(ع) گفت: آیات 199 تا 203 سوره اعراف ویژگی‎های یک رهبر دینی را بیان کرده است، یکی از آنها سخن نیکو و بخشیدن دیگران و همچنین مواظبت در مقابل وسواس شیطان است.
وی افزود: شیطان به دلیل تکبری که داشت بر انسان سجده نکرد و به همین خاطر از بهشت رانده شد و به همین خاطر خداوند به او به مدت معین فرصت داد که این فرصت معین می تواند تا ظهور امام عصر(عج) باشد.
حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: شیطان بیان کرد که به عزت و جلال خدا همه مومنین را گمراه خواهم کرد، مگر مومنینی که در راه دین مخلص باشند؛ در حقیقت شیطان به شکل شبانه روزی انسان را وسوسه می‎کند.
معاون جامعه مدرسین بیان کرد: شیطان به شکل مستمر انسان را وسوسه می‎کند و انسان‎های ضعیف النفس و ضعیف الایمان هستند که ندای شیطان را قبول می‎کنند؛ در حقیقت میکروب ها همیشه در جایی نفوذ می‎کنندکه این استعداد در آن شی یا انسان وجود داشته باشد.
وی گفت: امروزه در این روزگار شیطان، کار بسیار راحت تری برای احاطه بر انسان‎ها دارد زیرا لوازم برای گمراهی مردم به خصوص جوانان بسیار بیشتر از گذشته است؛ در گذشته اسباب گمراهی انسان‎ها به هیچ عنوان با امروز قابل مقایسه نبود.
حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی بیان کرد: امروزه فضای مجازی زمینه بسیاری از گناهان است ولی همین فضای مجازی می تواند زمینه رشد جامعه و انسان‎ها را فراهم کند؛ در گذشته برای پژوهش تفسیر نمونه گاهی اوقات برای یافتن یک جمله مشابه در چند کتاب بیش از 7 ساعت به دنبال کتاب‎هایی که تازه آن هم در دسترس بود صرف می‎شد ولی این روزها برای تفسیر صحیفه سجادیه کاری که با 10 ساعت انجام می‎شد در 2 دقیقه انجام می‎شود.
وی گفت: می توانیم از فضای مجازی و رایانه و تلفن همراه برای نشر دین و مباحث علمی بهترین استفاده‎ها را داشته باشیم ولی اگر از این ابزار به شکل نامناسب استفاده کنیم به طور قطع دامنه گمراهی نیز گسترده خواهد بود.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: اگر امام حسین(ع) نبود قطعا بسیاری از جوانان در معرض شیطان بودند ولی امام حسین(ع) و این دستگاه عزاداری و محبت اهل بیت(ع) شیطان را از جوانان ما به دور می‎کند.
حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: امروزه 4هزار میانماری در آتش می سوزند و از بین می‎روند، ولی مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل آن سکوت کرده اند و کشورهای اسلامی نیز دم نمی زنند، ولی این کشور به برکت امام حسین(ع) تنها صدای رسای این عصر است.
وی تصریح کرد: قطعا اگر امام حسین(ع) نبود جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نیز به ثمر نمی‎رسید و همین خون پاک سیدالشهدا(ع) بود که امروز جوانان سربلند ما در دفاع از حرم حضرت زینب(ع) این چنین در مقابل دنیا ایستاده اند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین