عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
حجت الاسلام میرزامحمدی:
خطیب حوزوی تصریح کرد: هدف سیدالشهدا(ع) از قیام الهی خویش این بود که امت رسول خدا(ص) بر سر سفره نورانی دین و احکام الهی بازگردانده شوند.
عقیق:حجت الاسلام  میرزامحمدی جمعه شب طی سخنانی در هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر(ع) قم با اشاره به این که انسان دارای دو بُعد مهم در درون خود است، اظهار داشت: یک بُعد ، نورانی و الهی است و دیگری بُعد ناری و حیوانی.
وی افزود: کسانی دارای بُعد نورانی و الهی هستند که تحت تربیت دینی انبیا و اولیای الهی قرار گرفته و از آموزه های وحی سیراب شده باشند که این ها قطعاً محبوب پروردگار و پیامبران الهی هستند.
این خطیب حوزوی همچنین گفت: چنین افرادی بی شک در زمره کسانی هستند که مرگ و تاریخ مصرف ندارند چرا که متصل به دنیا و عالم فنا نیستند که از بین رفتنی باشند، بلکه متصل به عالم بقا می باشند.
وی بیان داشت: از آن سو باید توجه داشت انسان چنان چه تحت تربیت دینی انبیا و اوصیا و اولیای الهی واقع نشود، در مسیر سقوط تا به آن جا می رسد که به تعبیر قرآن کریم، از حیوان نیز پست تر می شود.
حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: آنچه که ما از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) برداشت می کنیم این است که متاسفانه اکثریت انسان ها گرایش به بُعد حیوانی دارند و تنها عده قلیلی در این دنیا هستند که عبد حقیقی خدا و تسلیم محض در برابر تعالیم انبیا می باشند.
وی همچنین با بیان این که نزاع و تقابل جبهه حق و باطل و به تعبیر دیگر جبهه نور در برابر جبهه نار همیشه در طول تاریخ بشریت وجود داشته است، افزود: نزاع امروز ما با شیطان بزرگ آمریکا، صهیونیسم بین الملل و نوچه های آن ها اعم از داعش و وهابیت و عربستان سعودی و فرقه های ضاله مورد حمایت آن ها از جنس درگیری و نزاع حق و باطل و نور و نار است.
سخنران مراسم با تاکید بر لزوم بازخوانی تاریخ صدر اسلام به خصوص قیام سیدالشهدا(ع) و اهداف و زمینه های آن گفت: امام حسین(ع) به دنبال بازگرداندن امت به همان سنت نبوی و سفره نورانی دین خدا بودند و جالب و تاسف بار این که در مقابل ایشان کسانی قرار داشتند که بعضاً با نیت قرب الهی ، خون مطهر عزیز زهرا(س) را بر زمین ریختند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین