عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
یک شاعر اهل‌بیت(ع) در مراسم رونمایی از اثر استاد سازگار
مداح‌ حریم اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه اکثر شعرا از اشعار استاد سازگار بهره‌ می‌برند، افزود: اکنون که در آستانه ماه عزای امام حسین(ع) قرار داریم، اکثر مداحان از اشعار استاد سازگار بهره می‌برند؛ مثلاً کتاب «نخل میثم» ایشان، مفاتیح‌الجنان مداحان است.
عقیق: حاج حسین شمسایی، مدیحه‌سرای آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مراسم رونمایی از جدیدترین کتاب حاج غلامرضا سازگار؛ «یک ماه خون‌گرفته 11» که در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) امروز، 27 شهریورماه، در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به اینکه افتخار آشنایی با استاد سازگار از دهه 50 برایم حاصل شده است، گفت: در همان زمان اشعار ایشان زبانزد خاص و عام بود و بسیاری از مادحین اهل‌بیت(ع) از این اشعار استفاده می‌کردند، ضمن اینکه ایشان به تمام سبک‌های شعری مسلط بودند و بر جذابیت اشعار ایشان می‌افزود.

وی با بیان اینکه "بنده شاهد بودم شب و روز استاد سازگار را شعرسرایی در بر گرفته بود"، اظهار کرد: استاد سازگار به‌قدری در عرصه شعر تلاش کرده که تاکنون به‌محبت خدا با احتساب چاپ جلد ششم «نخل میثم» توانسته است 35 جلد کتاب بسرایند.

شمسایی با اشاره به خاطراتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با استاد سازگار داشت، گفت: در سال‌های 63 و 64 بنده مسئول روابط عمومی ریاست جمهوری وقت بودم. در آن زمان متصدی ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب بود. از آنجایی که با استاد سازگار در ارتباط بودم پیشنهاد هماهنگی جلسه شعر را در روز عید غدیر به ایشان دادم، اما از آنجایی که امام خمینی(ره) در آن زمان سخنرانی داشتند، برنامه‌ریزی با مشکل برخورد، لذا پیشنهاد روز ولادت حضرت زهرا(س) را به دفتر ارائه دادم که با موافقت رهبر معظم انقلاب همراه شد، بنابراین به‌توفیق خداوند اولین جلسه شکل‌گیری دیدار شعرا و مداحان با رهبر معظم انقلاب در همان سال شکل گرفت.

وی در بیان جزئیات این نشست خاطرنشان کرد: استاد سازگار در این جلسه در سبک‌های مختلف شعر سرودند که این شعر با استقبال مناسب رهبر معظم انقلاب همراه شد. در یکی از اشاراتی که به شعر استاد سازگار داشتند، فرمودند "آقای سازگار چه قریحه خوبی دارد". و یا فرمودند "چه مثنوی خوبی سرودند".

این مداح حریم اهل‌بیت(ع) با اشاره به برخی ویژگی‌های بارز استاد سازگار گفت: استاد سازگار، شاعر زمان خودشان هستند. تا جایی که یاد دارم، هر مناسبتی که اتفاق می‌افتاد، شعر و قصیده‌ای می‌سرودند. از جمله ماجرای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای محراب، شهدای دفاع مقدس و نیز تاکنون هر اتفاقی که در کشورمان رخ می‌داد، استاد سازگار ورود بسیار بموقع و بجایی داشتند و این باید درس عبرتی برای شعرای نسل جدید ما باشد.

شمسایی با ابراز اینکه اکثر شعرا از اشعار ایشان در ایام محرم استفاده می‌کنند، افزود: الآن که در نزدیکی ماه محرم و ماه عزای امام حسین(ع) قرار داریم، اکثر مداحان از اشعار استاد سازگار بهره می‌برند، به‌عنوان نمونه کتاب «نخل میثم» ایشان، مفاتیح‌الجنان مداحان است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین