عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
گمشده غدیر تا عاشورا
افرادی از کوفه که روزی برای امام حسین(ع) نامه دعوت نوشته بودند، به جهت بی بصیرتی سر از لشکر دشمن در آوردند و خود را به هلاکت کشاندند بنابراین بصیر بودن و شناخت راه حق از باطل، انسان را عاقبت به خیر خواهد کرد.
عقیق: از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین آل علی، راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع کاروان های دانشگاهی استان های سیستان و بلوچستان، قزوین ، البرز ، آذربایجان غربی،البرز،قم ،تهران،مازندران و یزد  در کربلای معلی اظهارداشت: بعد از حرکت کاروان امام حسین علیه السلام از مکه به سمت کوفه، یزید، عبید الله بن زیاد را با حفظ سمت والی بصره به خلافت کوفه هم منصوب کرد تا مانع ورود حضرت به کوفه شود.

 

 

وی ادامه داد: عبیدالله برای متفرق کردن مردم از اطراف مسلم، نماینده امام حسین علیه السلام از سه حربه «تهدید»، «تطمیع» و «تنبیه» استفاده کرد. او مردم را تهدید کرد که سپاه چند هزار نفری شام در راه است و اگر همراه امام حسین علیه السلام  بمانید، قطعا کشته می شوید که این حربه بسیاری از مردم بی بصیرت را پراکنده کرد.

 

آل علی با اشاره به اینکه دومین حربه تطمیع بود، افزود: عبیدالله به برخی از افراد پول و ثروت داد و به برخی نیز وعده خلافت و مکنت داد تا هم از اطراف مسلم پرداکنده شوند و هم راضی به مقابله با امام حسین علیه السلام شوند، با این حربه نیز بسیاری از بی بصیرت ها و دنیا دوستان با عبیدالله همراه شدند و حتی فردی همچون شريح القاضي، حکم به خروج امام از دین می دهد و کشتن ایشان را حلال اعلام می کند.

 

 

راوی بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: سومین حربه تنبیه بود، عبیدالله زمانی که دید برخی از افراد بصیر همچون مختار ثقفی، میثم تمار ، هانی بن عروه و حتی خود مسلم بن عقیل را نمی تواند از میان بردارد، برای ترساندن بی بصیرت های عوام یا آنان را به شهادت رساند و یا به زندان افکند و شکنجه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی از کوفه که روزی برای امام حسین(ع) نامه دعوت نوشته بودند، به جهت بی بصیرتی سر از لشکر دشمن در آوردند و خود را به هلاکت کشاندند بنابراین بصیر بودن و شناخت راه حق از باطل، انسان را عاقبت به خیر می کند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین