عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
حجت الاسلام پناهیان:
علیرضا پناهیان گفت: آیت الله شهید مدنی آنقدر خود را در خدمت ولایت می‌دانست که وقتی حُکم انتصاب خود را از ولی فقیه زمان خود دریافت کرد، حتی لحظه ای برای انجام وظایف خود درنگ نکرد.
عقیق:حجت الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته در مراسم سالگرد دومین شهید محراب آیت الله مدنی، گفت: مساله ولایت و وصایت به هیچ عنوان پیچیده نیست، اگر از نظر فطری و عقلی درباره ولایت صحبت کنیم، قطعا حرف حق را می‌توان انتقال داد. 

وی افزود: قطعا خداوند در زمان غیبت جامعه را به حال خود رها نمی‌کند. زیرا خداوند در جزیی ترین احکام به موضوعات انسانی توجه دارد و بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که در زمان غیبت نیز خداوند راهکار ارائه داده است. 

این خطیب مذهبی ادامه داد: کمال دین اسلام اقتضا می‌کند که موضوع ولایت، هرگز مغفول نماند. اما دلیل اینکه چرا به مساله ولایت در قرآن کمتر اشاره شده است، شاید به این علت است که این مفهوم آنقدر ملموس بوده که باید بعد از پیامبر(ص) بهترین افراد جانشین ایشان شود. 

پناهیان تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که شاید از بیم دشمنان به موضوع ولایت کمتر پرداخته شده است، اما آنچه که واضح است، مفهوم ولایت یک امر عقلی است. 

وی درباره منش رفتاری آیت الله مدنی، اذعان داشت: آیت الله شهید مدنی آنقدر خود را در خدمت ولایت می‌دانست که وقتی حُکم انتصاب خود را از ولی فقیه زمان خود دریافت کرد، حتی لحظه ای برای انجام وظایف خود درنگ نکرد. 

استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: هنگامی که فرد به شایستگی فرماندهی امت را به دست می‌گیرد، قدرت فکری و عقلی وی افزایش می‌یابد، زیرا این یک اصل است که از جانب رسول خدا(ص) به آن اشاره شده است. 

پناهیان تصریح کرد: موضوع اشتباهی مطرح می‌شود که قدرت را عاملی برای فساد معرفی می‌کند، اما زمانی‌که فرد از یک سیستم شایسته سالار رشد می‌کند به هیچ عنوان به سمت فساد نمی‌رود. 

وی با یادآوری سرنگونی محمد مُرسی در مصر، گفت: زمانی‌که مُرسی سرنگون شد سربازان حزب الله ابراز خوشحالی کرده بودند، اما رهبر انقلاب از این رخداد ابراز ناراحتی کرده بودند، به این دلیل که رهبر معظم انقلاب از این ناراحت بودند که چرا حاکمیت اسلامی یک کشور نتوانسته به کار خود ادامه دهد. هرچند پس از این اتفاق اعضای ارشد حزب الله لبنان از تضاد پیش آمده عذرخواهی کردند. 

این استاد حوزه گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب همواره تعاملی است و می‌توان ایشان را یکی از انتقادپذیرترین افراد دانست. 

پناهیان با بازخوانی خاطره‌ای از مرحوم آیت الله مهدوی کنی یادآور شد: بنده روزی از آیت‌الله مهدوی کنی پرسیدم چرا با وجود انتقادی که به احمدی نژاد داشت، پس از وقایع سال ۸۸ مهندس موسوی را به حضور نپذیرفته‌اند؟ آیت‌الله مهدوی کنی کنی فرمودند که؛ نگاه موسوی به مقوله ولایت فقیه با نگاه ایده‌آل و ولایی بسیار فاصله داشت و بنده به همین دلیل نمی‌توانستم با او دیدار کنم.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین