عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
فرشچیان در کارگاه ساخت ضریح جدید عبدالعظیم(ع)
استاد فرشچیان با اشاره به هدف ساخت ضریح‌های مطهر گفت: بوسیدن ضریح و دخیل بستن به آن هدف ساخت ضریح نیست بلکه منظور از ساخت ضریح و به کارگیری هنرهای مختلف در آن، تنها برای افزایش حس مناجات در زائران است.
عقیق: استاد فرشچیان امروز در کارگاه ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) واقع در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در حضور خبرنگاران با اشاره به اینکه من در حال حاضر هرچند از لحاظ فیزیکی در این کارگاه حضور یافتم اما از جهت روحی و احساسی همیشه در اینجا پرسه می‌زنم، گفت: من واقعاً دوستانی که اینجا فعالیت می‌کنند، تحسین می‌کنم. ان‌شاءالله ضریح جدید مطهر عبدالعظیم(ع) یکی از پدیده‌های بزرگ هنری، فرهنگی و اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسأله‌ای که برای خیلی افراد ممکن است سؤال ایجاد کند، ضرورت ساخت ضریح است، گفت: این سؤال را باید از جوانب مختلف ابتدا تجزیه و تحلیل کنیم و بعد پاسخ دهیم. اولاً یکسری نقره و طلا برای ضریح‌های مطهر استفاده می‌شود، لذا خوب است ساخت ضریح را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم تا از نزدیک شاهد فعالیت‌ها باشند که این کار صورت گرفته است.

فرشچیان افزود: دوم اینکه منظور از ساخت ضریح و به کارگیری هنرهای مختلف در آن، تنها برای افزایش حس مناجات در زائران است. از این رو در همه بدنه ضریح اسماءالله را می‌بینید. بوسیدن ضریح، دخیل بستن و ... اصلاً مدنظر ما نیست. بنابراین ضریح یک وسیله است تا ضمن اینکه زائران متمرکز می‌شوند، بتوانند رابطه قلبی خوبی با خداوند پیدا کنند.

این هنرمند پیشکسوت با انتقاد نسبت به عدم بها دادن به مسائل هنری در انتقال مفاهیم دینی، تصریح کرد: متأسفانه آنطور که بایسته است به هنر در عرصه دینی بها نمی‌دهیم، اما سایر ادیان در هنرهای دینی بیشتر از ما فعالیت دارند، به همین دلیل کلیساهای آنان دارای تزئینات زیادی است که این امر باعث جذب مخاطبان کلیسا می‌شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین